tisdag 17 november 2015

Chokladkalender från Summerbird!



                                                              Hej, hej!

Hemma idag. Jag har så ont i halsen, sådär så det är svårt att svälja. Är trött och orkeslös också. Trist.

Har lämnat Isan på dagis och sen gick jag hem och plockade undan lite och hängde en tvätt, men jag känner att jag blir helt utmattad. B ringde och sa att det var lite körigt på jobbet, det var två till som var hemma! Varför är det alltid så? Att alla blir sjuka samtidigt? Jag får dåligt samvete, men samtidigt kan jag ju inte gå och jobba när jag är sjuk?

OM jag orkar tänkte jag passa på att hänga upp julgardinerna nu när jag är ensam hemma. Vi får se hur jag känner mig senare. Nu har jag bara suttit under filten vid datorn en stund och googlat lite. Jag hittade en tävling med en underbar vinst som jag ska försöka knipa!!

En chokladkalender från Summerbird! Isan önskar sig ju en chokladkalender till advent men såna här vanliga som man köper i mataffären har ju inte någon god choklad i sig. Den är ju oftast ljus och "billig" i smaken, tycker jag. Vet inte om barn tycker så???

Den här chokladkalendern innehåller allt detta:

VALENCIA. Mörk choklad 61 % och marsipan.
PROVENCE. Mörk choklad 61 %, apelsin och marsipan.
PIEMONTE. Mörk choklad 61 %, marsipan och hasselnöt.
BLACKCURRANT. Mörk choklad 61 % och ganache av svarta vinbär.
AMBER. Amberchoklad 36 %, lakrits och kola.
PRALINÉ. Vit choklad 36 %, praliné och marsipan.
LÆSØ. Mjölkchoklad 49 %, kola och Læsø-salt.
MINT. Mörk choklad 61 %, kola och mynta.
FLEUR D´ORANGE. Vit choklad 36 %, praliné och apelsin.
RASPBERRY. Mörk choklad 61 %, kola och hallon.
LIQUORICE. Vit choklad 36 %, lakrits och vanilj.
GRUÉ. Mörk choklad 61 %, nougat och grué.



 Ja, ni hör ju. Huuuur smaskigt som helst! Och bäst av allt? Det är TVÅ bitar i varje lucka!!! En till Isan och en till mig (?).

Vill du också vara med och tävla? Gå in på Victorias jul!

Nu ska jag fixa någon form av lunch till mig. Oklart vad? Ikväll blir det i alla fall "Fläskytterfilé med morotskräm och ärtig sallad"  från Linas.


Ha en riktigt mysig eftermiddag!!



                     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar