tisdag 3 november 2015

Stor innerkruka???



                                                                        Hallå där!

Idag har vi varit lediga. Isan gick med dagis till skogen på förmiddagen och jag passade på att ta en promenad och sen gick jag hem och städade. Efter att jag hämtat henne åkte vi till IKEA för att äta lunch och köpa blomkrukor.

Jag tyckte att vi kunde äta trerättersmiddag för 89:- men det ville inte hon. Hon ville äta korv! Och hur jag än lockade och pockade så blev det varmkorv! Hon åt två stycken och jag åt en och så provade jag nån liten pizza med tomat och mozzarella i. Den var god, men inte riktigt vad jag hade önskat mig till lunch.

Tar med mig mannen i stället när han kommer hem. Om det går att övertala honom?

När vi väl kom in på IKEA efter att ha ätit i ungefär en timme (?) så fick jag knappt titta på nånting. Det var ett evinnerligt tjat om att vi skulle åka hem och hämta bästa kompisen på dagis. Jag ryckte med mig två blomkrukor, PAPAJA, i vitt. Men jag tror jag ångrar mig redan...Jag har två Benjaminfikusar i köksfönstret som behöver planteras om i större krukor.

                                       

De här var dock marginellt större och inte såå himla roliga. De jag har nu är mycket finare så nu har jag suttit och googlat runt för att hitta några andra. Men förmodligen avvaktar jag tills vi ska till Gekås! :) Jag tror att de har lite krukor där att välja på och kanske inte sånt som finns på alla andra butiker?

Efter det hastiga besöket på IKEA åkte vi hem och hämtade bästa kompisen E på förskolan och

Nu ska jag dra igång med middagen, Fiskpudding var det ju det skulle bli! Det ska bli spännande!



                                          

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar