söndag 22 november 2015

Nya vinterskor!



                                                                God morgon!

Fortfarande sjuk. Det blir till att ringa farbror Doktorn i morgon. Eller tant. Nu har jag gått hemma en vecka och skrotat och inte vet jag om det är samma förkylning eller om det är nåt nytt virus?

Igår var vi i alla fall tvungna att åka ut till Marieberg för sonen behövde skor. Det insåg till och med han själv. :o)

Vi gick direkt till Skopunkten eftersom de har så himla bra priser. Jag behöver ju också nån form av vinterkänga att ha till pulkabacken i vinter. Jag provade en som jag tyckte såg bra ut, men de var sjukt obekväma. Sonen hittade dock ett par som han gillade. Varmfodrade dessutom!

                                     
Isan gick bananas när hon såg alla skor och tofflor. Man SKA INTE ha med sig henne i affären men vad gör man? Hon lyckades övertala mig att köpa ett par tofflor och ett par glittrig, lila kängor. Vet inte hur det går till, men jag tror det beror på utmattning.

                               
                               Skopunkten Kängor och Boots Känga Skinnimitation Lila
Och eftersom man får det billigaste paret gratis när man köper tre par skor så blev det ju himla billigt!

Isan har till och med sovit med sina tofflor på sig i natt, så det var nog ett bra köp!

Efter Skopunkten gick vi till TGR, vår favoritaffär! Jag hade lovat Isan att köpa lite pyssel som komplement till toarullarna. ;o) Så hon köpte glittriga små pompoms och självhäftande ögon. När vi kom hem satte hon igång och tillverkade gubbar på löpande band.

Jag köpte två hjortar på TGR och sonen köpte en flugsmälla. Riktiga bra att ha grejer!!


                     
På vägen ut träffade vi min före detta kollega R och hennes familj. Hon har två barn i sonens ålder och de bor ett stenkast i från oss. De är supertrevliga. Vi stod och pratade en stund men sen var det dags att åka hemåt både för oss och dem. Då visade det sig att vi hade ställt bilarna bredvid varandra!
Haha, vad komiskt. Jag var tvungen att kolla hur många parkeringsplatser de har och det finns 2680 stycken att välja på. Och vi stod alltså precis bredvid varandra! Scary.

                              Nu ska jag titta på Isans dockteater. Ha en fin söndag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar