lördag 7 november 2015

Halloween cupcakes och ölkorg!



                                                                      Hej!

Det har varit lite dålig uppdatering här senaste tiden, men nu tänkte jag komma ifatt lite. :o)

Börjar med Halloween cupcakes som jag bakade och tog med till jobbet förra fredagen. Väldigt uppskattat och riktigt goda!! Receptet kommer härifrån.

12 st. cupcakes.


  • 1. Sätt ugnen på 200°.
  • 2. Skala och riv morötterna.
  • 3. Vispa sedan socker och ägg fluffigt.
  • 4. Blanda i resten av ingredienserna i ägg- och sockersmeten, även morötterna. Vispa inte! Blanda ner allt med en slickepott.
  • 5. Fördela i muffinsformar, fyll formarna till två tredjedelar. Grädda i ugnen i cirka 15 minuter.
  • 6. Vispa ihop ingredienserna till frostingen och låt vila i kyl tills muffinsen kallnat. Spritsa frostingen över dina cupcakes!


Formarna kommer från TGR och strösslet från Dr Oetker.

Isan fick häxkläder och var utklädd hela dagen när hon var hos mormor och morfar medans jag jobbade. :o)


Sen har veckan rullat på med sena kvällar och tidiga mornar. Jag blir så sjukt trött på kvällarna när jag börjat tidigt på morgonen så det liknar ingenting. Ändå gillar jag nog att börja tidigt bättre än att jobba kväll. Eftermiddagarna på jobbet är lååånga. Mornarna rullar på mycket bättre. Kanske för att vi har stängt och man får jobba på "i fred"?

I torsdags efter jobbet åkte jag in på Systembolaget för att köpa present åt en kollega som fyller år. Det är inte ofta jag är där så det känns nästan lite exotiskt. :o) Vi har ju fått en butik 500 meter i från oss så det är ju väldigt smidigt.

Jag botaniserade lite bland ölflaskorna och köpte några som jag tyckte verkade goda. Sen fyllde jag en zinkhink som jag hade stående, med hö (till kanin och marsvin) :o). Stoppade ner flaskorna och en påse chilinötter och slog cellofan om det hela och knöt ett rustikt band om. "Kortet" är nån gammal kartongbit som jag också hittade hemma. 



När jag kom till jobbet satte vi i ett presentkort också. Han blev superglad! Och lite rörd. :o)

Jag vet att han gärna smuttar på en eller ett par öl en lördagskväll, och då gärna någon mörk med lite karaktär. Vad kan då passa bättre?

I morse hittade Isan en ask med teatersmink i en låda. Oklart VAR den kommer ifrån?? Ingen av oss sysslar med teater så vitt jag vet och jag har inget minne av att JAG har köpt dem???

Hur som helst tyckte hon att det var väldigt kul att måla sig med dem. Det var dock inte fullt lika roligt att ta bort det. Det gick i stort sett inte att få bort det. Vi badade, och skrubbade och använde olika medel men det enda som funkade någorlunda var min ögonmake-up remover.


Hu då! 

Nu är det snart dags för Downton Abbey. Bästa programmet. God natt.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar