söndag 14 september 2014

Biopremiär och tiggeri!

God kväll!

Idag har vi varit på bio för första gången. För Isan alltså. Vi såg Bamse och tjuvstaden, men den var inte särskilt bra tyckte jag, hehe. Alltså, den var jättefint tecknad och allt var bra så men jag tror att storyn var lite svår att hänga med i för henne.

 Hon frågade några gånger om vi skulle åka hem och en gång ville hon gå på toa, fast det inte kom något. Så hon verkade inte så där jätteimponerad. Dessutom tyckte hon att det var väldigt hög volym och det instämmer jag verkligen i. Herregud, vad de tar i. Måste det vara SÅ högt???

                                     

Vi väntar nog ett tag innan vi går på bio igen helt enkelt. Hon uppskattar Skojlandet mycket, mycket mer så det är ju bättre att lägga pengarna på det.

Jag har faktiskt inte känt mig riktigt lika trött idag. Till frukosten tog jag faktiskt en brustablett B active, som mannen har köpt nån gång, och inte vet jag om det har hjälpt eller så är det att vi har hållt igång mer så man inte har hunnit känna efter?

                                                                  


På förmiddagen åkte vi till Willys och storhandlade. Medan jag stod i kassan och packade upp och betalade etc. så gick Isabelle och satte sig i helikoptern som de har där. Hon brukar sitta i den när jag packar och ibland får hon åka. Jag tycker dock inte att hon behöver åka VARJE gång, utan bara då och då. När hon ropar och frågar om jag har pengar så svarar jag därför nej och att jag betalar med kort. Det var visserligen sant, men visst hade jag kunnat ta ut en tia i kassan om jag hade velat.

Då säger en man från kön brevid: Här har du en tia! Och så lägger han den på handtaget på min kundvagn!! Och så gick han snabbt iväg så jag fick liksom ropa tack med glad röst. I själva verket tyckte jag att det var sjukt pinsamt!

Precis som att jag är så fattig att mitt barn inte kan få åka en liten åkattraktion, liksom. Det handlar inte om det, utan att jag tycker att hon inte behöver vänja sig vid att det alltid ska åkas och att man alltid har pengar till allting.

Men det kunde ju inte han veta och han ville förmodligen bara vara snäll. Men han kanske kunde ha sagt: Får jag bjuda flickan på en åktur? Eller nåt sånt. Det kändes så förnedrande när han la ett mynt framför mig. Som om jag var en tiggare!

                                 Tiggare. Betala gärna med PayPal, roliga bilder.

                                      Jag kanske överreagerar men hur hade ni känt?

                                          Nu ska jag kolla på valvakan. Gäsp,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar