söndag 28 september 2014

Massor av loppisfynd!



                                                            God söndagskväll!

Idag har vi haft en jättemysig dag! Vi vaknade tidigt, som vanligt, och gjorde oss i ordning för att åka på kvartersloppis. Först svängde vi förbi och hämtade upp mamma som ville följa med. Det blåste inte riktigt lika mycket idag och solen sken så det var härligt loppisväder!

Det var ca 60 loppisbord som var utspridda lite här och där och vi missade säkert några men vi kikade nog på de flesta. I första garaget hittade vi två modellflygplan till pappa, ett JAS Gripen och något annat krigsflygplan. Helt nya i obruten förpackning. Vi ringde hem till honom och frågade om det var nåt han ville ha och det ville han! Bägge två tillsammans kostade 80:-

                       

Vid nästa bord hittade jag bodylotion och duschcreme från ODD MOLLY för 5:- styck! Helt nya med pump i förpackning!!

                                                    
                                                     

                                                     

Vid samma bord köpte jag även en ram från INDISKA, även den för 5:- Mamma hittade ett guldfärgat armbandsur för 5:- Behövde bara sättas i ett nytt batteri.

Jag hittade även jeans och tröjor till Isan, från Po.p, Kapp-Ahl och H&M. Allt i toppskick! Samt en väckarklocka med Smurfelina!



Köpte även en pepparkakskaksklänning med huckle till Lucia och en rosa JOFA hjälm till vinterns pulkaåkning.

Hos en tjej hittade jag en rosa mixer från OBH Nordica för 40:-!!!
Jag har funderat jättelänge på att köpa en sån men tvekat och haft mig. Mest för att jag inte vet om jag kommer använda den och för att den tar plats. Men för 40 kronor kan jag ju testa den ett tag och märker jag att jag inte kommer använda den så kan jag ju skänka den till Erikshjälpen eller nåt.


OBH Nordica Frutti Blender

Jag köpte även en sån där dressingblandare från OBH Nordica för 10:-


På eftermiddagen åkte vi till min bror och firade kusin E som fyllde 7 år i torsdags. Vi fick så himla mycket gott fikabröd så vi var proppmätta när vi kom hem. Vi tog en varsin smörgås innan Isan gick och la sig, men hon slickade bara på sin. Det gjorde inte jag. :(

J var på sitt allra bästa humör och skrattade för sig själv mest hela tiden. När han inte gick och stängde alla dörrar förstås. Någon ordning måste det ju vara.

När vi hade fikat kom även min svägerskas föräldrar dit. De skulle dock inte fika utan tittade bara in ändå. Kul att träffa dem, de är himla trevliga. Och det blir inte så ofta som vi ses. Sist var tydligen förra året när E fyllde 6 år!

I morgon har jag tagit en semesterdag. Jag ska till vårdcentralen och kolla mina sköldkörtelvärden eftersom läkaren tyckte att jag låg lite högt sist. Sen ska jag vara ledig!! Plocka och röja undan! Skönt!

Nu får ni ha en fortsatt skön söndag!





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar