onsdag 17 september 2014

Skojlandet och hämtpizza!

Hej go vänner!

Ledig idag med! Lyx!

På förmiddagen var vi hemma och plockade. Hur mycket kan man behöva plocka och städa varje dag?

På eftermiddagen åkte jag och Isan till Skojlandet och lekte i tre timmar! Eller jag satt faktiskt mest i en soffa och bläddrade i en tidning och drack kaffe. Hon är så stor att hon sysselsätter sig själv riktigt bra nu. Jag var inne en gång i "hennes" hus och blev bjuden på fisk och smörgås och så hoppade vi studsmatta i och för sig. Hoppa studsmatta är kul! Men jobbigt!

                                  

Efter skojlandet åkte vi förbi en pizzeria och köpte med oss en gigantisk familjepizza som vi kalasade på till middag. Vet inte när jag åt pizza i Sverige senast? Är nästan aldrig sugen på det nu för tiden. När jag var ung hade jag kunnat äta det varje dag för att jag tyckte att det var så gott. Nu känns det mer som en nödlösning när man inte har någon ork kvar.

                             

Har varit trött idag med. Somnade strax efter tolv efter att jag hade varit uppe och öppnat fönstret på glänt. Det var såå varmt!

Gick upp klockan sju och väckte sonen, men sen gick jag och la mig igen och sov en halvtimme till.

Sonen var också jättetrött när han kom hem efter skolan. Och så kände han sig kallsvettig sa han. Men det kan man ju göra om man är jättetrött. Man kan nästan få en bakiskänsla. Jag har även haft en huvudvärk som legat på lur hela dagen, men som inte brutit ut. Mannen skrev att han hade lite ont i halsen. Det kanske är den tiden nu? När allt sätter igång efter sommaren och semestrar. Många baciller i omlopp.

                               

Nu ska jag gå och sova i alla fall. Fyra dagars pass framför mig. Med lååånga dagar. Natti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar