måndag 8 september 2014

Andra bullar.




 Hej!

Stort misstag! Jag drack kaffe på kvällen och nu är jag PIGG! Jag skulle göra koffeinfritt kaffe för jag tycker det är så gott med en kopp framför datorn, men när jag druckit halva koppen så insåg jag mitt misstag. To late. Det gick av gammal vana. Det koffeinfria kaffet har jag i ett annat skåp men av bara farten så tog jag av det vanliga pulverkaffet.

Vi dricker bara pulverkaffe här hemma. Det är godast tycker vi! Och smidigast. Det tar ingen plats, och det går snabbt!

                                                    

Nu måste jag ta tag i det här med maten. Jag har slarvat alldeles för länge med sötsaker och annat skräp, men nu ska jag skärpa mig. Jag har suttit och kollat in bloggen 56kilo för lite pepp och inspiration. Så nu har jag skrivit upp lite olika maträtter som jag ska laga. Och så måste jag sluta köpa hem en massa skräp! Det slutar ju bara med att jag äter upp det!

Hädanefter ska det bli nyttiga, kolhydratfattiga maträtter som håller mig mätt länge. Mina favoriter är fiskgratäng, kålpudding, korv och stekt vitkål, korv i ugn med rotmos. Bland annat. Fläskpannkaka och lasagne är också höjdare! Och så hade Åse lagt ut ett recept på gröt av mandelmjöl. Måste testas.

Jag skulle så gärna minska några cm. i midjan så jobbyxorna går på. De nya alltså. De gamla är väl uttänjda vid det här laget. Närå, men vi har fått nya arbetskläder och de har en helt annan passform. Min kollega som är väldigt smal fick ha stl. 40 på sina byxor. Så man kan ju misstänka att de är ca 2 storlekar mindre än de förra.

På lunchen läste jag någon av söndagsbilagorna, minns ej vilken, och då var det en tjej som visade sin mage före och efter att hon lagt om kosten och börjat träna. Vilken skillnad!! Hon hade nog minskat 10 kg. tror jag.

Det räknar jag inte med att jag kan, men kanske tigtha till kroppen lite?  Just nu känner jag mig inte hälsosam för fem öre. Blä. Nej, nu blir det nya tag!!

                                        
I morgon tror jag att jag ska hänga upp de nya gardinerna. Det ska bli regn så det blir nog en sitta inne dag. Om det blir nåt uppehåll kanske vi tar en promenad med vagnen? Nu - sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar