fredag 5 september 2014

Lite nytt från H&M!

Hello go vänner!

Ledig idag och strålande väder!!

Isan och jag har tagit en promenad till ICA och hämtat paket från Ellos. Vi handlade lite mat och vackra fredagsblommor, orientaliska liljor som nu står på bordet.

                                       
På hemvägen stannade vi i lekparken en stund och lekte med ALLA olika saker. Det var väldigt viktigt att verkligen allt blev genomgånget innan vi kunde fortsätta hem. När vi kom hem var hon så trött att hon gick och la sig! Så nu snusar hon gott där inne så jag har passat på att fixa lite. Lagat mat, hängt tvätt och slängt in en annan tvätt, samt gjort en beställning från H&M. Just nu har de 25% rabatt på en valfri vara. Och en hel del rea!

Till Isabelle blev det två höstnya tröjor med Mimmi, och två par jeans i ledig passform. Perfekta dagiskläder! Och så köpte jag två baddräkter att ha i vinter (?) eller nästa sommar. Kostade bara 50:- styck.

Till mig blev det tre sommarklänningar och ett armband.








Fina fynd!

Nu ska jag vänta på att Isabelle vaknar så vi kan äta lunch. Idag blir det korv Stroganoff med ris. Det är verkligen supergott! I alla fall när jag gör den, hehe. 

Jag gör den på det allra enklaste sättet man kan tror jag.

Hacka en lök och fräs i smör. Strimla falukorv i smala strimlor och låt dem fräsa med i löken. Tillsätt  några matskedar chilisås efter smak och några dl. vispgrädde. Jag brukar ta mellan 0,5 och 1 dl. per person. Låt puttra ihop en stund och servera med ris och gärna gröna ärtor! Mumsigt!!

Efter maten ska vi cykla och hämta två andra paket, men det kan jag ta en annan gång!

Happy friday!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar