torsdag 18 september 2014

Döläskigt på jobbet och fryst äppelpaj!

Hallå, är ni vakna??

Jag är vaken och jag är pigg!! Idag har jag inte varit så där sjukt trött som jag klagat över tidigare. Jag har helt enkelt inte haft tid. Från klockan ett hade jag jouren och efter klockan fyra vart det alldeles galet. Såå många frågor om ditten och datten. Ursäkta, ursäkta, ursäkta...i all oändlighet.

Det flesta frågor svarar jag gärna på men när det kommer (ett välkänt) ufo som undrar VARFÖR de tillverkar Klorinmousse, för klorin är farligt att andas in!!! (ring och fråga TILLVERKAREN!!), och var Basmatiriset är packat (står på påsen), hur länge räcker en sån där som man har i toaletten som ska lukta gott????? Jaa, det beror väl på hur OFTA DU SPOLAR!!!!???

Men, herregud liksom. Jag har tyvärr annat att göra än att svara på dina korkade frågor! Har man ju lust att säga.

Men det får man ju inte. Det är bara att försöka svara så vänligt man kan. Jag föreslog till och med att han inte skulle köpa Klorinmousse om han var orolig. Det finns ju såpa som faktiskt är helt ofarligt.

Sjukt.

Och i morgon har jag också en underbar dag framför mig! 7-17!! Jajamensan. Ett nätt litet pass på endast nio (9) timmar! Man hinner absolut ingenting på morgonen och på kvällen är man så trött att man gråter. Nice.

I morgon hoppas jag att vi lyckas skrämma vår kollega som kommer först till jobbet och låser upp. Vi har satt ett skelett i naturlig storlek med en av våra T-shirts framför en av datorerna på kontoret. Hehe. Skelettet har kommit till halloween försäljningen som börjar snart. Det ser jätteverkligt ut! Jag önskar att jag fick se hans reaktion. Men jag får väl höra sen när jag kommer.

                                                 

Jag har fixat en äppelpaj som mamma och pappa får till fikat i morgon när de har hämtat lillfisen. De hämtar henne vid tre så det inte ska bli så himla lång dag för henne. Och deras fikatid är helig! Det har jag säkert skrivit om tidigare? Kaffe ska intas klockan fyra. Inte tidigare och inte senare. Punkt.

Äppelpajen hittade jag i frysen och vaniljsåsen står i kylen. Tack Gud för halv och helfabrikat!

                                 En påse med frysta äppelbitar och en påse med smuldeg...

                                     En påse med äppelbitar och en med små degpluttar.
                                                  In i ugnen i 25 minuter. Klart!

                                                 Hoppas de sparar lite till mig!

Nej, nu ska jag försöka komma i säng. Och ställa klockan på 5:50. Försök att inte bli avundsjuka nu!

Är det elakt förresten att sätta ett skelett på kontoret? Tänk om de hämnas?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar