torsdag 11 september 2014

Lime kvarg och ny frö musli!

Heeej!

Idag har jag varit hemma och vabbat. Isan kräktes i natt och i morse var hon snorig. Det har inte kommit något mer kräks så förmodligen var det väl slem som ville upp? Hur som helst vill man ju inte chansa så hon får vara hemma i morgon också.

Vi har förstås hållt oss inomhus hela dan, med undantag för en cykeltur till Coop. Vilket väder!! Folk var ju ute i shorts och linne, och vi kom där i jacka och sjal. Varmt!

På Coop skulle vi bara komplettera med några saker som jag skrivit upp på en lapp. Det är totalt omöjligt att komma ihåg nåt annars. Tyvärr glömde jag ÄNDÅ att köpa en sak som var viktig. Arrrghh...

Får väl åka en sväng i morgon med då.

Jag köpte två olika sorters kvarg eftersom man har hört så mycket positivt om det och jag blev glatt överraskad! Till "mellis" blev det kvarg med limesmak och till frukost i morgon blir det kvarg med vaniljsmak. Tyvärr tycker jag att det var ganska dyrt, så det blir nog inget jag kommer köpa varje dag.

Men man kan man blanda ut den med yoghurt för att höja proteinhalten.

                                  
Vi köpte även en ny musli från Dr Oetker, Vitalis. Jag tänkte vara duktig och välja en med lågt socker innehåll, men den såg rätt trist ut. Beige liksom, så vi valde en med bär och frön.

                             

Får se i morgon vad vi tycker om den? Jag köpte den för att jag fått en kupong från Smartson som innebar att jag fick hämta ut en förpackning helt gratis!! Tackar, tackar! Så det är ju fel att säga att vi köpte den, men ni förstår säkert vad jag menar.

Från Royal Design har det varit knäpptyst. Inte ett ljud. Inte ett svar på mitt mail. Seriöst företag. Inte direkt, va? De kan ta sina skålar och stoppa upp dem på valfritt ställe. Nu glömmer vi dem!

                     I morgon kommer sonen hem! Längtar! Då blir det fredagsmys!!


                  




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar