måndag 20 juli 2015

Första semesterdagen och lunch på Stadsträdgården.



                                                                       Hej!

Idag är var det då dags för den första "riktiga" semesterdagen! Vi sov ända till halv nio innan vi gick upp och startade dagen med en smoothie, jag och Isan.

På förmiddagen åkte vi till stan för att fixa nytt pass till mannen men det var alldeles för lång kö för att vi skulle kunna vänta. Det blir ju lite tråkigt för Isan att sitta där och inte göra någonting alls. :) Vi åkte till Stadsträdgården och åt lunch i stället. Supergott! Jag åt torsk, mannen åt tjälknöl och Isan åt potatis. :) Det kostade inget för henne att äta där och det tycker jag är superbra. Hatar när man betalar typ 49:- och så äter hon inget! Ofta är ju barn väldigt oberäkneliga när det gäller mat, ibland äter de massor och ibland ingenting.

De hade massor att välja på, färskt bröd, goda röror och sallader. Zucciniplättar och champinjonsoppa hade de med. Dit åker vi nog fler gånger. Det var ju så mysigt att sitta där också när regnet droppade på växthuset.

                              Skylt "Sätt dej ner tills brådskan gått över".
                              Lånad bild.

På eftermiddagen klarnade det upp så jag och Isan gick ut på gräsmattan och fixade med hennes pigtittare som vi köpte på en loppis för några veckor sen. Den var "furufärgad" (?) och nu har vi jag spraymålat den vit. Det var inte jättelätt att måla den med spray men betydligt lättare och smidigare än med pensel. Färgen räckte nätt och jämnt så jag ska nog köpa en till burk. Tänkte även måla Isans cykelkorg som hon har till småböcker och tidningar på sin sänggavel. Det blir nog bra. Till pigtittaren har jag beställt en ny knopp till lådan också, men den har inte kommit än. Jag visar resultatet när den är klar.

I morgon ska det regna hela dagen så då åker vi nog till Skojlandet en sväng!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar