onsdag 8 juli 2015

Tidiga mornar och kyckling med Mango chutney.


                                                                   

                                                                         Hej!

Här har det varit tyst några dagar eftersom jag bara har jobbat och jobbat. Började sex både i måndags och i morse. Det går faktiskt jättebra men man blir ju väldigt trött på eftermiddagen. Jag har dessutom haft jouren både i måndags och igår, vilket innebär att man går hela dagen. Idag slutade jag redan klockan tolv! Superskönt!!

Idag har jag kört truck, sån man står på, och tagit emot varor. Det är kul! Det är ju lite trångt på lagret så man får trixa lite för att ta sig fram, men det gick bra. Varorna kom ganska sent så jag hann i princip inte packa upp något innan det var dags att gå hem. Och i morgon är jag ledig. Det ser ut som det ska regna hela dagen i morgon så jag vet inte vad vi ska hitta på?

Åka till något lekland är väl inte att tänka på när det är semestertider? Det lär väl vara sprängfullt med ungar?? Och på IKEA är det väl likadant skulle jag tro. Vad gör man för kul när det bara öser ner?


           

Nu kan man i alla fall börja räkna ner mot semestern. Sju arbetsdagar kvar! Yey! Jag minns när jag började sukta efter sommar och semester, då var det tio veckor kvar och det kändes som en evighet. Och nu är vi redan här! Hoppas bara inte semestern går lika fort.

Linas matkasse har redan gått på semester så nu får vi fixa maten själva. Synd, för vi har varit jättenöjda än så länge. Godaste var nog pastan vi åt i söndags. Penne med sojabönor i krämig sås. Mums! Jag hade aldrig ätit sojabönor förut och det var ju jättegott! Nu får vi vänta ända till v. 35 innan vi får nästa matkasse. Undrar vad vi ska hitta på alla dagar? Till kvällen har jag tagit fram kycklingfilé som jag tänkte tilllaga med mango chutney och mascarpone. Gott, gott!


600 g. kycklingfilé (eller fläskfilé)
250 g mascarponeost
2 grönsaksbuljongtärningar
3 dl grädde
2 dl creme fraiche
2 tsk sambal oelek
1 dl mango chutney
1 röd paprika
salt & peppar

Skär kycklingfilén i mindre bitar, salta, peppra och stek dem i smör. 
Lägg över i ugnsfast form. Skär paprikan och fräs även den i lite smör.
Vispa samman alla ingredienserna till såsen i en kastrull och låt allt koka ihop. Smaka av med salt och peppar. Lägg paprikan över kycklingfilén. Häll över såsen och ställ in i ugnen på 200 grader i ca. 40 minuter. Servera gärna med ris och en god sallad till!

Nej, hörrni. Dags att kravla sig ur soffan. Må så gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar