lördag 4 juli 2015

Lite auktionsfynd och årets först dopp!!



                                                                          Hej!

Ledig både idag och igår så jag är faktiskt lite dagvill. Igår åkte hela familjen plus sonens flickvän och badade på favoritbadet. Solen strålade och det var 31 grader varmt!!! Det var dock inte lika varmt i vattnet men det hindrade inte barnen från att bada. Både jag och mannen var förstås i vattnet men doppade oss inte, hehe. Efter nästan fyra timmars konstant badande åkte vi hem. Då hade jag bränt upp hela ryggen och mannen både armar och ben visade det sig.

Mannen brände sig så illa att han hade svårt att hitta nåt att klä sig i idag, skjorta och långbyxor är liksom inte att tänka på i värmen så han fick ha långa strumpor likt en annan Stig Helmer för att täcka det röda. :)

                                  

Idag startade vi ganska tidigt på morgonen för att gå på loppis, auktion och för att hinna bada lite även idag. Först åkte vi till Uffes Lada och gick in på loppisen där. Jag fyndade en Pigtittare som Isan ska få ha i sitt rum till hårspännen och smycken. Den var i typ furu men ska målas vit och så ska jag byta knoppen som är på lådan. Vi hittade även en ny cykelhjälm till Isan. NY i kartong för 40:-! Kap!

Inne på Uffes Lada köpte vi söta hårspännen och snoddar med rosa rådjur :) och rosa muffinsformar.



Efter det åkte vi till Laxå och åt lunch på Burger King. Gott. Då var vi ganska sena för auktionen började klockan ett och det var visning från klockan tolv. Tyvärr hann vi inte till visningen, utan kom precis när de startade igång budgivningarna. Trist.

Jag ropade in ett tårtfat i pressglas för 110:- samt en "fyndlåda" för 30:- Den var full med diverse glasskålar, samt en vas och tre ljushållare för blockljus. 


Fint till jordgubbstårtan i morgon!



Jag var sugen på två tallrikar och en vas i blåvitt danskt porslin, men det var fler som ropade på det så jag stod över. 

Inne på second hand butiken köpte jag en liten vas med ett nagg för endast 10:-


Söt till sommarblommor!

Vi stannade inte på hela auktionen utan åkte och badade i stället. Vi hittade ett fint långgrunt bad med sandbotten och brygga så där stannade vi. Jag och Isan hoppade i och det var varmt! Så varmt att jag till och med doppade mig! Bäst som vi plaskade runt där kom Isans förskolefröken L som var där och badade med sin familj! Lite lustigt!

De hade "upptäckt" den sjön redan förra sommaren och tyckte den var bra, och det tyckte vi med. Liiite i längsta laget för ett snabbt dopp, men vill man verkligen ligga en hel dag så funkar det.

Nu ska vi snart laga middag från Linas matkasse igen. Igår fick vi benfri fläskkotlett med rostad potatis och blomkålspuré. Jättegott!

Idag blir det stekt kycklingfilé med sallad på bulgur och nektarin. Låter fräscht!

I morgon firar vi sonens födelsedag som egentligen är på tisdag. Då vankas det pepparkaksmuffins, dumlekakor och jordgubbstårta. Jag gör en likadan tårta som på Isans kalas, i stort sett. Ska dock inte ha några chokladfingrar den här gången, men jag fyller den med det samma- vaniljcreme och hallonmousse.

Nu måste jag kila, har lovat att läsa bok för Isan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar