torsdag 9 juli 2015

Exotisk shopping och nya dynor till köksstolarna.



                                                           Hallå där i regnrusket!

Vad är detta för sommarväder? 15 grader, regn och blåst? Tur att man inte har semester än, nu kan det väl bara bli bättre?

Idag har vi varit lediga. Vi har mest tvättat undan jättehögar med tvätt som legat i högar i badrummet. På eftermiddagen åkte jag och Isan till mormor och morfar och fikade. På vägen dit stannade vi på Netto och handlade lite. Jag har aldrig varit där förut så det kändes lite exotiskt! :) Jag fick "lite semester i Tyskland " känsla. Vi köpte dock inga konstiga grejer utan lite vanligt smått och gott. Det mest exotiska var nog laxbullarna i ostsås. Har ingen aning hur de smakar? Någon som ätit dem? Var de goda? Vi gillar ju lax och ost här så det borde inte bli alldeles fel.

Sen var Babybell ostarna i olika färger lite roliga. Jag har bara sett de vanliga röda förut. De är bra att ha i kylen som mellanmål till barnen när de är lite sugna.



På förmiddagen torkade jag av alla köksstolarna och satte på nya stolsdynor som jag köpte härom dagen. Det blev fint, och mjukt och skönt att sitta på. Både bordet och stolarna skulle behöva bytas ut, men det får vänta till Isan är lite större. Än så länge går ingenting säkert för henne känns det som.


Isan ville ha en dyna på sin stol också fast den inte passade så bra. :)



Nu ska jag börja med maten. Ikväll äter vi tacos med mjuka skal. Mums! Vad äter ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar