tisdag 21 juli 2015

Skojlandet och nya gummistövlar!



                                                                    Hej svejs!

Jaha, ännu en regnig sommardag! Vi har varit och förnyat mannens pass så vi kan sticka iväg utomlands snart. Funderar faktiskt på att åka en vecka tidigare eftersom det verkar som det bara ska regna och regna.

Isan fick vara hos mormor och morfar medan vi uträttade ärenden och det hade hon ingenting emot! Hon hann tydligen avverka det mesta hemma hos dem, det hade gått i ett sa de. Och på eftermiddagen åkte jag med bägge (!) barnen till Skojlandet så de fick leka av sig lite. Det blev mest studsande på studsmattorna. Jag studsade lite jag med, men jag känner att ryggen inte klarar det riktigt och så blir jag lite snurrig i huvudet av att studsa upp och ned. Inte kul att åldras. :)

Efter Skojlandet åkte vi in på Coop och handlade lite. Barnen får grillad kyckling i kväll och jag och mannen får äta ostpaj med en tomatsallad. Jag köpte en lagrad ost på Willys för nån vecka sedan, och den är så sjukt stark att den knappt går att äta. Och den går absolut inte att hyvla heller. Nu har jag rivit ner en liten bit (får nog bli mer paj som det ser ut) så vi ska bli av med den.

                                        

Och Isan har gått och lagt sig och sovit på golvet i sitt rum. Bah. Det kan bli en sen kväll.

Jag klickade förresten hem ett par gummistövlar i morse. Ser ut att behövas den här sommaren. Superfina! Och på REA förstås! Bara 349:- mot 499:- annars.

                                   
 Jag har köpt två par gummistövlar ganska nyligen och de känns bra när jag provar dem, men när jag går i dem så är de såå osköna! Jag har riktiga Kalle Anka fötter, platta och breda så det kan bero på det. Eller så har det också med åldern att göra? Bekväma skor har verkligen blivit viktigt ju äldre jag blivit.

Nu piper ugnen. Dags att ta ut pajen och fixa sallad! Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar