måndag 16 november 2015

Smygstart av julen och en ZESTER!!!



                                                             God kväll!

Ledig dag idag, men fortfarande sjuk. Ska vara hemma i morgon med, men då ska Isan till dagis. Oj, vad hon har längtat!! Gå hemma med mamma är ju inte det roligaste som finns när man kan leka med alla kompisar!!

Vi har bara degat runt idag förstås. Det enda "vettiga" vi har gjort är och åkt till ICA Maxi för att köpa mjölk. Det var helt slut och det måste jag ha. I alla fall till kaffet. Fick förstås med mig lite annat också, men ingenting onödigt! Här råder köpförbud (nästan) och nu tror ni väl att jag är helknäpp för jag köpte en ny morgonrock och en zester! Morgonrocken var det extrapris på just nu och den kostade bara 149:- Min gamla morgonrock har nog hängt med i 6 år, kanske mer??? Minns inte ens. Den är inte superfräsch längre om man säger så.

Ett zestjärn, eller zester har jag velat ha jättelänge och nu när jag var på ICA så passade jag på att köpa ett. Det har nämligen fått bäst i test! Vet ni inte vad en zester är? Jo, det är en så här mojäng som man gör snygga skalstrimlor av citron eller apelsin med. Snyggt att dekorera både mat, bak och drinkar med!

Sen köpte jag ett litet juleljus och en yttepyttejulstjärna och smygstartade julen med. ;o)

En fin murgröna fick också följa med hem och ersätta en slokande cyklamen.



Får se hur länge den överlever?

På eftermiddagen fick jag nån sömnsjuka så vi la oss i soffan i stund. Då ringde det på dörren! Först tänkte jag inte öppna för jag väntade inget besök, eller??!!! Då kom jag på att det var Linas matkasse som kom. Det hade jag helt glömt bort!!

Vi packade upp viltfärs, rödspätta, kycklingfilé och en massa grönsaker m.m. m.m.
Sen satte vi oss och kollade igenom recepten och bestämde vilken dag vi ska äta vad.

Nu ska jag tydligen gå och titta på dockteater?

Vi hörs snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar