torsdag 12 november 2015

Dagens I-landsproblem!



                                                                Hej, svejs!

Lediga idag också. Skönt men lite långtråkigt, haha. Jag känner mig sämre idag. Får snyta mig oftare och nyser titt som tätt. Vet inte hur jag ska göra med jobbet i morgon? Börjar klockan sju så jag hinner knappt inte känna efter hur jag mår innan vi åker. I värsta fall får jag väl åka hem igen om jag inte orkar. Isan verkar bättre i alla fall, så det känns ju bra.

Mannen ringde förut och sa att han skulle vara kvar en vecka till i Norge för att det är så mycket jobb. Lika bra att smida medans järnet är varmt, som det heter. En vecka till på ett helt år gör inte så stor skillnad precis.

Det enda "problemet" är väl att Linas matkasse kommer på måndag. Då blir det så där mycket mat igen!! Och nu till dagens I-landsproblem: Både kylen och frysen är fullproppade!!! Huuur ska jag få plats med tjugo (20) portioner mat där???? Vi lär ju få äta ur kyl och frys så mycket vi hinner innan måndag, hur nu det ska gå till? 

Sonen åker till sin pappa i morgon så det är bara jag och Isan i helgen. Hmm...det här blir en svår nöt att knäcka...Men man kunde ju ha värre problem.

Det ska i alla fall bli kul med lite nya recept. Det känns som vi levt på falukorv och köttfärs i olika former de senaste veckorna. Och gott med grönsaker!! Det är nog det som jag uppskattar mest med Linas, att det är så mycket goda grönsaker i rätterna. Själv är jag urdålig på att variera sånt. Det blir på sin höjd en vanlig grönsallad eller gröna ärtor till maten. 

                                 

                                  Nu är det läggdags! Ska ställa klockan på 6:00. Suck.




                             

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar