tisdag 2 december 2014

Däckad.

 

                                                              Morgon.

Kan inte påstå att det är en God morgon, tyvärr. Är fortfarande sjuk och har förstått att det INTE är en förkylning utan influensa. Jag har ont i hela kroppen, sjukt ont i halsen och är jättejättetrött. Och det går ju inte över???

Igår var jag tvungen att åka och handla lite trots allt och passade på medan Isan var på dagis. Tog en Ipren innan så det gick hyfsat. Köpte med lunch från Saigon med en kupong från Restaurangchansen, två för en, men det var INTE gott. Jag kunde inte ens äta upp min mat. Och det händer inte ofta.

Jag får en känsla av att de snålar in när man köper med kupong? Det skulle vara nudlar med kyckling och grönsaker, men den enda grönsak som var där i var några bitar purjolök. Sjukt dåligt. Man får ju inte lust att handla där igen precis.

                                   

Jag berättade för sonen och flickvännen när de kom på kvällen och de sa att de brukar få massor med goda grönsaker och ägg i när de handlar där. Hmm...

Vi åt i alla fall jättegod mat på kvällen. Jag köpte strimlad kycklingfilé, "direkt i pannan" tror jag att det heter. Det är färsk, kryddad och strimlad filé som man bara fräser i lite olja. Sen tillsatte jag två burkar smaksatt creme fraiche med smak av ingefära och chili och lät koka med. Till det serverade jag ris, en stor sallad och vitlöksbaguetter. Såå gott! Sonen gillade det inte, surprise, surprise, så han åt sig mätt på baguetter. Jag och mannen tyckte det var supersmaskigt!

                                             

Funderar på om jag ska ta en Ipren och åka till Blomsterlandet sen när mannen kommer hem? Dumt kanske, men jag skulle så gärna vilja ha lite julblommor så vi får lite stämning här. Som tur var hann vi hänga upp adventsstjärnor samt julgardiner i köksfönstret i torsdags innan vi blev sjuka, men mer är det inte.

Jag gjorde i ordning adventskalendern till barnen igår och förbannade mig åter att jag inte köpt en vanlig chokladkalender!! Sonen, som även hade namnsdag igår fick en lite dyrare klapp, kalsonger från Frank Dandy och Isan fick en klubba! Hon var jättenöjd! Idag låg det chokladpengar i hennes påse, även det populärt.

Nu ska vi ta ett varmt bubbelbad. Isan gillar äntligen att bubbla. Hurra! Ha en trevlig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar