lördag 29 november 2014

Vad är väl ett julbord på Södra Vattentornet???



Förmodligen ett helt vanligt julbord med sill, skinka och köttbullar. Men kanske också fullt med goda ostar och desserter? Nåväl, nu blir det så tyvärr att jag inte orkar följa med i år heller. Jag har fortfarande ont i halsen och kroppen och är sjukligt trött. Mannen känner sig likadan så Isan har det inte för kul just nu.

Vi satte på en ny DVD-film förut, Snövit och de sju dvärgarna, och det gick bra tills drottningen gick ner i sin källare och förvandlade sig, då blev det för otäckt tyckte Isan. Det var samma med Askungen. Den var väldigt spännande. ????

                               

Jag har ringt jobbet och sagt att jag ska vara hemma i morgon med, men sen hoppas jag verkligen att jag är frisk. Det är ju såå trist att känna sig så här hängig.

Idag har sonen dansuppvisning på sin Breakdance. Jag hade så gärna velat gå, men det var ju min jobbhelg och nu blev jag ju dessutom sjuk. Han är så himla duktig på att dansa så det är helt otroligt. Jag kan verkligen inte förstå var han har fått det i från? Jag är minst sagt en medelmåtta när det gäller dans. Det kanske kommer från mormor?? Hon dansar ju showdans fast hon snart fyller 70 år!

Idag hade jag tänkt att vi skulle åka till Willys men mannen har övertalat mig att vi ska åka i morgon när vi känner oss bättre och det är nog klokt. Vi får passa på att äta ur kyl och frys i stället. Och det är ju faktiskt jättebra att göra. Man får använda sin fantasi!

Till lunch blev det "fish & chips" idag. Dvs. sprödbakad torsk med pommes och gurkmajonäs samt hel saltgurka till! Gott!

Till kvällen har jag tagit fram fläskfilé som vi ska äta med antingen potatisgratäng eller pommes och bearnaisesås, samt vitlöksbaguetter till det. Att dricka - julmust!

                                                         

                               Ja, ni hör ju, vi behöver inte direkt svälta ihjäl här. ;)

Nu ska jag dra filten över mig och kolla på Roomservice! Trevlig lördag, med eller utan julbord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar