torsdag 27 november 2014

Vi är sjuka...



                                                       och väldigt trötta...

därav ett litet blogguppehåll på några dagar. Jag hade tänkt berätta om vad jag köpte på Gekås, men jag har inte hunnit fota något än. Först jobbade jag måndag, tisdag och skulle egentligen sluta tolv igår, men då fick jag jobba över. Helt frivilligt såklart, men då kände jag att det började göra ont i halsen och nu har jag så ont så jag knappt kan svälja.

Isan har snorat och hostat mest hela veckan och sonen har en hosta från hell. Samt ont i halsen.

Han har varit hemma hela veckan och gick först idag till skolan. Jag är ledig idag och hoppas att det ska räcka med EN dag för att bli frisk till helgen! Vill inte missa helgen, ju. Dessutom ska vi på Julbord med jobbet på Södra Vattentornet! Inte missa!!

Igår var vi och köpte en sänggavel till Isan som jag hittade på Blocket. En vit Tromsnes dagbädd från IKEA som nu har utgått. Den som sålde den visade sig vara en gammal klasskompis till min lillebror!


                                 
Så nu har vi monterat ihop den och bäddat och fixat här på förmiddagen. På eftermiddagen bytte jag till julgardiner i köket och så fick vi upp två julstjärnor i köksfönstren. Hade såklart missat att köpa hem lampor till alla stjärnor så fler kunde vi inte hänga upp. Får göra det en annan dag.

Nu ska jag försöka kurera halsen med honungste. Håll tummarna att jag inte blir sjukare än så här!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar