söndag 23 november 2014

Redan hemma!

   

                                                                        Hej!

Då var vi hemma igen då. Helgen gick lite fortare än jag hade tänkt pga att mannen kanske måste åka tillbaka och jobba i Norge. Hmpf! Är det inte lite typiskt? Vi åkte direkt efter frukost och nu ligger han och försöker vila lite ifall han behöver sticka redan i eftermiddag. Ja, ja. Vi hann ju i alla fall med Gekås igår och jag ska berätta lite om gårdagens bravader!

Vi åkte till Ullared efter att vi hade ätit en jättegod hotellfrukost på hotell Victoria och då var klockan strax efter nio. Mellan Jönköping och Ullared är det ca 14 mil tror jag och vi stannade bara på ett ställe för att köpa en dricka. När vi kom fram var det KÖ för att komma in och då ville mannen vända! Han trodde att vi skulle behöva köa i fyra timmar!! Ehh...amatör, tänkte jag bara, hehe.

                                         

OK, det VAR svårt att hitta en parkeringsplats, men det gick efter en stunds snurrande. Vi följde efter en familj som kom med en fullastad vagn och frågade dem om de skulle åka. Och det skulle de. Så vi fick deras vagn också. Jättebra. Sen började köandet. Det var ca 0-2 grader varmt, men solen sken faktiskt, men för att det inte skulle bli varmt och bökigt inne på Gekås så hade jag och mannen lämnat vinterjackorna i bilen och hade bara på oss ett tunnare ytterplagg. Jag sa åt mannen att ta med Isan i på Handelshuset och värma sig där medan jag köade och det gjorde de. Sen gick kön fort! Den snirklade sig runt på några ställen men vi gick i stort sett hela tiden så på tjugo minuter var vi framme! Då fick jag ringa mannen och så kom de ikapp mig och vi gick in.

Inne på Gekås var det förstås fullsmockat med folk men det gick att komma fram i alla fall. Vi gick först till herravdelningen och sen åkte vi upp till barn. Efter det åkte vi ner igen och gick förbi, notera gick FÖRBI damavdelningen och vidare till resten. Vi åt lunch vid halv tre och sen shoppade vi vidare. När klockan var runt kvart i fyra ställde vi oss i den låååånga kön och sen åkte vi tillbaka till Jönköping!

                                                 
Äter alltid räksalladen på Gekås! Den är supergod. Tar gärna en efterrätt också, men inte igår eftersom jag förstod att det skulle bli dessert på kvällen.

När vi kom fram var det dags för middag så vi gick bara upp på rummet för att hänga av oss ytterkläderna och sen gick vi till matsalen och åt. Det bjöds på Kycklinggryta med ris, och äppelkaka med vaniljsås till efterrätt! Sååå gott! Jag ville så gärna ta om av äppelkakan, men Isan var rastlös och ville upp på hotellrummet så det gick inte. Och det var ju bra egentligen. Hade jag ätit mer så hade jag nog blivit övermätt och det finns inget värre. (jo, jag vet att det gör det).

Sen kollade vi på Downton Abbey, men jag orkade inte ens se färdigt utan somnade faktiskt innan det slutade. :( Får kolla slutet på SVTplay sen.

                        Jag berättar mer en annan dag vad vi köpte på Gekås. Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar