tisdag 4 november 2014

Presentkorg med julkänsla!


                                                                     Hej hopp!

Ledig dag idag! Mycket skönt! Har tvättat, bytt sängkläder och småplockat lite bara. På eftermiddagen gick vi hem till en bekant, eller närmare bestämt pappan till mina kusiner på mammas sida, och hans fru. Hängde ni med där? Mina kusiners mamma är min moster, men de skiljde sig för ca 25 år sen. Han är dessutom omgift för runt 20 år tillbaka. Nu har vi nästan blivit grannar sen de flyttade hit till samma bostadsområde som vi bor i. Tar drygt 10 minuter att gå dit. För övrigt bor hans förra fru, min moster ungefär 5 minuter från dem. En ren slump, eftersom de inte umgås och barnen är stora. Så nu bor vi här allihop i stans bästa område!

Vi fikade och pratade i ungefär 1½ timme innan Isan tröttnade och ville gå hem. Vi blev bjudna på en så sjukt god kaka som jag bara måste baka någon dag. M-L hade inte receptet för det var hennes dotter som hade bakat kakan, men efter lite googlande så tror jag att jag har hittat receptet som måste vara "Bärrutor"! Finns mängder av recept på nätet och de flesta har exakt samma ingredienser.

                       Snabbgjorda bärrutor

Den här bilden kommer från Hemmets Journal där även receptet finns. M-L:s dotter hade även haft i bitar av Dumle. Himmelsk!

Som en lite inflyttningspresent, även om den var något sen, så gjorde jag en liten presentkorg med julkänsla. Det är ju snart advent!

Jag köpte två muggar med "strumpa" på ÖoB, två röda blockljus och ett paket med julservetter. Det la jag i en korg som jag hade i skåpet hemma och så ställde jag i en flaska glögg med chokladsmak. Sen slog jag cellofan runt det hela och knöt en rosett av ett sidenband. Det blev fint tyckte jag!





På hemvägen hämtade vi ett paket från Yves Rocher, men det visar jag en annan dag. Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar