lördag 8 november 2014

Nytt från H&M, ELLOS samt ett erbjudande från DAMERNAS VÄRLD som ni inte får missa!



                                                                      Hello!

Den här lördagen ser i stort sett ut att bli en repris på gårdagen. Isan somnade klockan fem igår eftermiddag och sen sov hon till tio. Då ville hon ha fredagsmys så jag bredde några smörgåsrån och sen poppade vi popcorn och tittade på Wallander med Kenneth Brannagh i huvudrollen. Oklart om Isan förstod någonting av handlingen dock. När det slutade så släckte vi och somnade.

Och nu har hon åter igen somnat på soffan utan någon middag i magen...Hon kommer förmodligen vakna när jag lyfter in henne i sängen och då vilja ha lördagsgodis. Det konstiga är att hon inte är särskilt förkyld, bara pyttelite snorig och lite hosta då och då. Men hon kanske känner sig sämre än hon verkar?

Idag har svärmor varit här och fikat. Hon hade med sig en pysselbok med klistermärken till Isan, vilket var uppskattat. Hon är jätteduktig att placera klistermärkena exakt där de ska sitta!

Vi åt kladdkaka (Frödinge) med vispgrädde. Yummi! Det var ju faktiskt kladdkakans dag igår!

                                                    

Jag har också slagit in paket till far eftersom det är fars dag i morgon! Kanske lite mer att fira?

Han får David Batras senaste bok, Gevär säljes pga dödsfall, som verkar kul, samt en ask med Mozartkulor och en stor trisslott.

                                                            

                                             
                              Allt förpackat i cellofan förstås! Älskar cellofan. Märks det?


Jag öppnade även paketet från ELLOS men blev väldigt besviken, tyvärr. Klänningen var inte alls fin på och boleron hade en egendomlig färg så den provade jag inte ens. Blir retur på dem!


Livet var kort och hamnade ovanför min midja, ärmarna var superkorta som holkärmar och dessutom skavde paljetterna under armarna. Jag är jättekänslig för sånt.

Koftan var mer kamelfärgad än guldfärgad och dessutom såg den larvigt kort ut redan i påsen. Njet.

Jag tror att jag tar en tunika som jag köpte till förra årets julbord men som jag aldrig var med på eftersom jag var genomförkyld. Ska prova den i morgon.

Däremot behåller jag ett rött kuddfodral i sammet som jag ska julpimpa sofforna med och så kompletterar jag med några fler kuddfodral från H&M som jag klickat hem. 

Bara att byta ut de befintliga kuddfodralen mot dessa finingar och julkänslan infinner sig på momangen!

Köpte även några bastoppar till Isan som växer så det knakar, samt söta hårspännen att lägga i adventskalendern!

Hjärtan till lilla hjärtat!
Så söta!

Och när jag ändå var framme med betalkortet så beställde jag en prenumeration på Damernas Värld som har ett kanonerbjudande som jag gärna tipsar er om!


Klicka på den här länken om ni är intresserade. Jag beställde 6 nummer för 159:- plus frakt och får då

- Zensation shower gel
- Imagine hand wash
- Body scrub
- Body lotion
- Ginkgo's Secret hand balm
Allt från välkända RITUALS i fullstorlekar!

                                             
                            Nej, hörni! Nu måste jag sträcka på mig! Ha en fin lördagskväll!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar