onsdag 12 november 2014

Nya pepparkaksformar och några tankar om doftljus!



                                                            God kväll!

Idag har vi varit lediga, lillfisen och jag! Egentligen skulle jag ha varit ledig igår med men jobbade extra eftersom vi var ett huvud kort. Både chefen och stf. var hemma så det fick bli lite rotation på schemat, men det löste vi.

Vi har bara gått hemma och skrotat i dag, förutom en liten tur till Erikshjälpen. Jag köpte två "nya" pepparkaksformar som jag faktiskt har velat ha ett tag. Såna där lite knubbiga amerikanska figurer, en gubbe och en gumma för 6:- styck. Isan köpte en prinsessa som kan snurra runt när man trycker på en knapp. Misstänker att det kan vara en McDonaldsgrej?

                                              
                                                     


                                                             

Jag såg en pigtittare som jag blev sugen på, men jag köpte den inte. Ångrar mig lite. Den var i största laget och så var den ju brun, som de flesta ju är. Men det har jag tänkt att måla i och för sig. Får se om den står kvar en annan gång, då kanske jag slår till? Jag såg den på utvägen och då kändes det jobbigt att gå in igen. Dessutom är det lite krångligt att gå där med Isan. Vet inte riktigt var jag ska ha en heller??

                                             
                            Bild lånad från http://vittistan-hellen.blogspot.se/

Så här har jag tänkt mig att den ska se ut. Fasen, också. Nu ångrar jag mig!!! Får hoppas att den finns kvar nästa gång jag har möjlighet att åka dit.

Idag har jag gått igenom mitt ljusförråd eftersom vi ska till Gekås nästa helg. Då vill man ju kanske bunkra lite om man hittar några fynd. Jag har köpt några billiga ljus som ska dofta vanilj, men doftar absolut ingenting. Köpte dem mest för att jag ska spara själva ljushållarna som jag tycker är fina att ha som dessertskålar!

                                                 
Det är exakt samma form som IKEA hade förut på sina doftljus, men som de nu har ÄNDRAT upptäckte jag sist jag var där. De nya ljusen har rakare linjer och ser lite klumpigare ut tycker jag.

De här är fina att servera glass, mousse, pannacotta eller typ vad som helst! :)

                              Aprikoosipannacotta

Jag håller dessutom på att samla på flaskor från Froosh som jag ska spara till kommande kalas! Kanske lite knasigt, men jag har inte sett såna små glasflaskor någonstans och jag tycker att de är så söta! Så här fint tänker jag mig att det ska bli så småningom!

                             
                                  Lånad bild från http://tittainhosthess.blogspot.se/. Tack, tack!

          Såå himla gulligt och somrigt! Kanske till barnens sommarkalas nästa sommar??? Behöver bara några flaskor till, slurp, slurp.

                                        Nu börjar snart Grey`s Anatomy! Ha en fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar