torsdag 11 december 2014

Inget nät - vafalls???


                                                                 Hej, svejs!

Ja, som ni säkert märkte igår så var det stora problem att komma in på nätet. Vi hade heller ingen TV på hela kvällen hos oss. Jag försökte kolla på en DVD, men jag hann bara kolla i 40 minuter innan jag fick lägga det på hyllan. Gahh...Coco Chanel med den ljuva Audrey Tautou i huvudrollen. Någon som sett den?

       

Isan har fortfarande hosta och igår kväll hostade hon till hon kräktes. Jag fick slänga in sängkläderna i tvättmaskinen och bädda ner henne brevid mig i sängen, men där ville hon inte somna om. Hon tyckte det var läskigt när inte TV:n var på! Jag kan faktiskt förstå det på ett sätt eftersom hon är van att höra det i bakgrunden. Det var likadant med mig när jag var liten, men man blir ju något frustrerad av att försöka söva någon i över två timmar!

Idag har hon dock varit pigg och glad, men bad själv om att få gå och lägga sig när klockan var halv sju. Inte riktigt likt henne. Medan jag läste ur en bok så somnade hon faktiskt, lilla pluttan.

I morgon firas Lucia på dagis redan halv åtta på morgonen- utomhus-och det tänkte vi vara med på, men sen går vi hem allihopa och tar det lugnt resten av dagen. Jag har faktiskt tagit semester, just för att det känns så himla trist att stressa iväg till jobbet. Hade jag jobbat kväll hade det varit annorlunda, men när man vet att de på jobbet väntar på en så blir det inte lika avslappnat.

Sista dagen alltså på min ofrivilliga långledighet. Måste dock erkänna att det varit ganska skönt emellanåt. :)

                                            Nu ser jag fram mot jobbhelg och julstress!

                                


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar