lördag 6 december 2014

Lördagsmys och nedklottrade möbler.


                                           God middag, härliga lördag!

Börjar äntligen känna mig bättre! Yey! Är sjukskriven t.o.m. tisdag så jag har några dagar att vila upp mig på och det känns jätteskönt. Sen är det faktiskt så att jag är ledig på onsdag samt har semester på torsdag och fredag! En inte alltför ansträngande vecka alltså! :)

Idag har vi bara varit inne och myst på förmiddagen. Jag och Isan har bubblat i badet och hon ville aldrig gå upp. Jag menar verkligen aldrig. Tror hon var i badet i säkert en timma. Medan hon låg där och grejade så passade jag på att byta sängkläder. Känns som man blir ännu friskare när man får rent i sängen, men har ingen lust att lägga sig i gamla lakan liksom.

Köpte nytt nattlinne och ny pyjamas när vi var i Ullared så jag kanske inviger en av dem också?

Sen blir det tidigt i säng för att avnjuta en ny serie: När döden kom till Pemberley på SVT1 klockan 21:30. Verkar lovande!

                                

Downton Abbey är ju slut för säsongen och ärligt talat vet jag inte om man kan mjölka ur så mycket mer ur karaktärerna nu? Anna blev ju bortförd av polisen i senaste avsnittet så det är väl något som måste följas upp, men i övrigt är det ju lite stiljte.

Mannen ligger och kollar på sport och Isan pysslar på sitt rum. När hon är så där tyst och grejar så bör man egentligen ana oråd, men jag vill heller inte avbryta henne. På förmiddagen hade hon slagit in små, små julklappar och till och med satt snören runt!

Men härom dagen när jag kom in hade hon målat både sitt bord och sin stol med en blå krita! Det gick lätt att ta bort med lite rödsprit som tur var. Det är värre med hennes tapeter som hon också dekorerat för nån vecka sen. Det får sitta tills vi tapetserar om. Har sett en jättefin tapet som jag vill sätta upp i hennes rum. Den heter Alma och kommer från Sandberg. Den finns i tre olika kulörer och alla är lika fina om ni frågar mig.

                                      Alma tapet - beige - Sandberg Tyg & Tapet

                                                                           Beige

                                      Alma tapet - ljusgrön - Sandberg Tyg & Tapet

                                                                         Grön


                                     Alma tapet - rosa - Sandberg Tyg & Tapet

                                                                           Rosa

Men det dröjer i alla fall till nästa höst innan vi gör något åt hennes rum, allra tidigast. Förmodligen senare till och med. Så länge man inte kan lita på att hon är rädd om sina grejer så känns det lönlöst.

När mannen har kollat färdigt på sporten ska vi ta oss i kragen och och åka till Blomsterlandet och IKEA. Det är kanonväder ute så det känns ju synd att sitta inomhus. Sonen har varit på stan med flickvännen och handlat julklappar. <3

Ikväll ska han dock vara hemma hos oss, ensam (!) så jag får rå om honom. Tänkte göra tacos som han gillar.

                                                             Ha en fin lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar