söndag 28 december 2014

Jobbhelg!



                                                                      Hej!

Då har jag jobbat färdigt helgen för den här gången. Bara i morgon också, sen är jag ledig en dag. Ska åka ut till Marieberg tänkte jag. Behöver köpa en almanacka för 2015. Brukar få en från Handels som dugt bra i alla år, men i år har det inte kommit någon? Är det omodernt med almanacka? Använder man sin telefon till sånt nu för tiden? Jag gör ju inte det som ni förstår, men jag är ju helt omodern har jag förstått.

Jag tycker det är skönt att skriva upp arbetstider, frisörbesök osv. i en liten bok som man kan bläddra framåt och bakåt i. Jag vill planera och för mig är det helt omöjligt om jag inte kan titta framåt så att säga. Nu är det ju så många helgdagar också med avvikande arbetstider och det måste jag också ha koll på.

Jobbar tex. Nyårsafton, trettondagsafton och trettondagen och då är det ju lördag och söndagstider som gäller.

Clas Ohlson har flera olika modeller till bra pris:

Fickkalender 2014/2015Fickkalender 2014/2015

44-1137-2 Fickkalender 2014/201544-1137-2 Fickkalender 2014/2015
Gillar den ljusrosa bäst så en sån får det nog bli!

I morgon ska Isan gå på ett annat dagis än det hon brukar eftersom hennes dagis är stängt. Det ligger lite längre bort än det vi går på annars, men det är ändå gångavstånd dit. Och en personal från hennes dagis kommer att finnas där. Det kan nog bli lite kul och spännande!

Nu tror jag kanske att hon äntligen har somnat så nu ska jag titta på Downton Abbey på SVTplay!

                                                                 Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar