söndag 7 december 2014

På jakt efter julkänsla!




                                                      God morgon andra advent!

Igår tog vi en sväng till Blomsterlandet och IKEA för att försöka hitta lite julkänsla. På Blomsterlandet köpte jag en stor vit julstjärna och två vita hyacinter, samt ett par ljuslyktor. Jag har sett julstjärnor som är sprayade med silverglitter och det tycker jag är så fint, men det hade de inte. De hade inte heller någon spray i silver att köpa, utan endast i guld. Visst är blomman fin som den är, men nu har jag nästa blivit besatt av att den ska glittra!! Får bege mig till Panduro nån dag.

Någon mer som får spraya är nog mannen som lyckades med konststycket att lägga en julmust i frysen och sen glömma bort den. När han sen tog fram den så "exploderade" den och sköt upp julmust över köksluckorna och ända upp i taket! Vi försökte att torka bort det, men det fungerade tyvärr inte i taket som verkar vara gips. Återstår att måla över det.

Tänkte först rolla över det, men sen kom jag på att vi har nog en flaska med vit sprayfärg någonstans. Det borde väl funka? Det är ju liksom bara några prickar som ska täckas över.

På IKEA köpte vi bara ljus, både blockljus och värmeljus. Vi hade helt slut här hemma så det var helt nödvändigt.

Köpte dels några juliga som vi ska ha här fram till jul och sen några mer nyårssnygga.



                   VINTERMYS Blockljus utan doft IKEA
         Jag köpte de röda som ser ut som stämplar. De tar upp det röda i julgardinerna.


                      VARAKTIG Doftande blockljus IKEA
Stiligt! Finns även i rosa, dock inte på vårt lilla IKEA. Men vi har ju grå gardiner så det blir jättebra!

Köpte även ett doftljus från deras nya serie "LUGGA" i doften vanilj. Kommer i en söt burk med lock som man kan spara och använda till något annat när ljuset brunnit ut.

                                 LUGGA Doftljus i glas IKEA Skapar stämning med en behaglig doft av mjuk vanilj och med ett varmt ljussken.
Deras förra serie med doftljus kom ju i ett annat glas som jag har sparat. Igår åt vi tacos och då serverade jag alla smågrejer i såna. Stilrent och snyggt!

Tittade ni på den nya serien igår, "När döden kom till Pemperley"? Jag kollade, och jag tyckte den var bra. Inte som Downton förstås, men tillräckligt bra för att jag ska titta igen. Jag fullkomligt älskar de där gamla engelska slottsmiljöerna!!

Idag är det extremt gråtrist här med regn som hänger i luften. Får se vad vi hittar på idag? Både jag och Isan är rossliga och hostar med jämna mellanrum. Kanske dags för pepparkaksbak? Ja, det får det nog bli! Men först mera kaffe!!

                                                              Ha en skön söndag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar