måndag 15 december 2014

Sjuk igen!


                                                                     Hej, hej!

Tror knappt att det är sant, men jag är sjuk igen. Vaknade i lördags morse och hade i stort sett ingen röst alls och ont i halsen. Har dock jobbat hela helgen och det gick bra. Igår hade jag kort dag, tre timmar, så det var skönt, och idag är jag ledig!

På förmiddagen stekte jag julköttbullar som jag sen frös in. Gjorde dem i ugnen så är det bara att steka på dem på julafton. Smidigt. När jag ändå höll på så gjorde jag pannbiff till lunch. Med massor av stekt lök till! Så gott!

Nu väntar vi på att höra i från farmor som skulle in till stan idag. Hon skulle komma över på en fika när hon var färdig med det hon skulle göra. Får se när det blir? Hade tänkt åka till Marieberg en stund och hämta paket från MQ, men jag kanske skjuter upp det till fredag. Regnar och är allmänt trist ute. Urk.

Igår hämtade jag paket från Pomp de lux med kläder till Isan. De var inte riktigt som jag hade tänkt mig, men orkar inte skicka tillbaka dem. "Leggings" visade sig vara mer som jeggings, alltså byxor i ett vävt tyg. Visserligen stretchiga men alltså inte som trikåleggings. Tröjorna var också väldigt stretchiga och med mycket metalltråd i, så inte så mjuka och sköna. Jag hade kanske trott att det skulle vara vanliga trikåtröjor. Antingen har jag läst slarvigt, eller så har jag missförstått helt och hållet. Fina var de i alla fall. Hoppas bara att Isan vill använda dem?

                                                    
                                                          
Jag hämtade även ut ett paket från Zalando med en ryggsäck som jag har tänkt ha när jag går till jobbet. Alltså promenerar. Ryggsäckar är ju ofta verkligen fula, men den här tyckte jag ändå var riktigt snygg. Priset var också helt OK, 399:-

                                            
                                              
                                                    Bra att ha plånbok och matlåda i!

                                             Nej, nu måste jag fortsätta greja! Hej svejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar