tisdag 11 oktober 2016

Övningskörning och höstdepp.





                                                                      Hej!

Idag har vi varit lediga. Började som vanligt tisdagen med att följa med Isabelle till dagis för promenad till skogen. Sonen har varit hemma med hosta och ont i halsen. Han verkar dock bättre nu och ska nog gå i morgon. Jag hör att han hostar inne på sitt rum, men jag tror han har lite känsliga luftrör. Hur som helst var han inte sjukare än att jag fick med honom, under milt tvång, och lillasyster på en loppis på landet på eftermiddagen. Det var ju mest sitta i bilen så det var inte så ansträngande.

På loppisen hittade vi lite smått och gott av ditten och datten. :) Sonen köpte till exempel en CD-skiva för 5:- Vet inte om man kan lyssna på CD längre??

Isabelle köpte ett vattengevär, även det för en femma. Finfina fynd med andra ord. :)

På hemvägen åkte vi åt "fel" håll för att sonen skulle får övningsköra lite grann. Han har inte börjat på körskola än och jag tycker det är bra om man kan lite grann när man kommer dit. Det kan nog behövas väldigt många körlektioner annars. Han fick således träna på att starta bilen och köra lite grann. Endast på 50-väg!

Det gick bra förutom det här med starta och stanna och friläge och så där. Men det kan vara jag som är dålig på att förklara. Och så kanske jag har lite dåliga nerver också...

När vi kom fram till en större väg bytte vi i alla fall förare och jag körde resten av vägen hem. Det var lite mysigt för jag har aldrig åkt den vägen förut. Vi åkte förbi en söt liten kyrka, några hus och en skola! Jag var tvungen att googla vart vi åkte när jag kom hem. :)

Det känns så fridfullt så där på landet. Ingen trafik, ingen stress. Bara ängar och skog. Det känns som att jag vill bo så? Inte ute i tjotahejti utan det ska finnas en skola i närheten och gärna någon busshållsplats inte allt för långt bort. Ja, det känns som att det skulle vara skönt. Jag får fortsätta letandet efter det ultimata boendet.


I övrigt är jag redan så trött på det här grå, råkalla vädret. Jag fryser ända in i märgen. Känner mig deppig. Försöker proppa i mig en massa vitaminer för att bli pigg men det enda jag längtar efter är sol och värme. Inte ens tanken på julen kan få mig att bli glad. Ska det vara så här nu? Har ni några tips?

                                   Skulle helst krypa in i ett ide och vakna nån gång i mars.


Sov så sött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar