onsdag 26 oktober 2016

Lite myspys.



                         


                                                                   God kväll!

Jobbat tidig dag idag med men i morgon är vi lediga så då ska vi sova tills vi vaknar av oss själva!

Igår pratade jag med vår ställföreträdande chef om mitt schema som jag inte är riktigt nöjd med. Jag har tre dagar som jag jobbar 7-17 vilket är ett riktigt maratonpass enligt mig. Hon fixade det så jag kommer tidigare de dagar jag börjar sent i stället och så kan jag gå kvart över tre i stället för fem! Jippie!

Varför frågade jag inte tidigare? :)

Häromdan fick jag ett mejl från Lyko där de hade ett bra erbjudande. 25% rabatt på ALL make-up!
Nu behövde jag inte något särskilt då badrumsskåpen är fulla till bristningsgränsen, men en ny concealer kommer jag att behöva inom en inte allt för lång framtid. Och det tar ju inte såå stor plats!

Min favorit bland concealers är Maybelline Fit Me. Och tro mig, jag har provat många. Till och med Yves Saint Laurents som ALLTID får bäst i test (av nån konstig anledning, hypad enligt mig). Den här är bäst tycker jag. Täcker superbra och har rätt konsistens. Perfekt helt enkelt!


Något jag drömt om i flera år, eller sen jag började få de första grå hårstråna är ett enkelt knep att täcka dem. Nu färgar jag över dem med vanlig hårfärg, men det är ju lite meckigt. Dessutom har jag så få så det känns onödigt att färga ALLT hår.

Men nu har det kommit! Hårfärg spray! Bara spraya över det grå som man vill täcka! Det kanske har funnits förut men inte som jag har sett?


Och så nu på hösten när det är så rått och kallt så vill man (jag) ju bara vara inne och tända ljus och mysa, och helst med ett ljus som sprider väldoft. Har eldat massor hemma nu men inget har varit så där riktigt bra. Nu hoppas jag på det här:


Den största burken som borde räcka fram tills det är dags att tända juleljusen.

Alla bilder har jag lånat från LYKO.

Nu ska jag krypa ner i den där mysiga sängen som är så lockande! God natt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar