måndag 24 oktober 2016

Ny vecka!





                                                             Hej måndagskväll!

Och ny vecka! Har precis satt på locket på en gigantisk burk med gelégodisar, som jag egentligen inte är ett stort fan av, men nu var jag visst desperat efter socker! Är förmodligen trött skulle jag tro, men det är ju så skönt att få en liten stund för sig själv vid datorn eller TV:n när lillfisen somnat. Och äta godis utan att någon ser.



Annars går det ju i ett från att man vaknar på morgonen tills det lilla livet somnar sent på kvällen. Alldeles för sent om ni frågar mig, och det är ju mitt eget fel såklart. Det blev så i somras och sen har det inte rättat till sig riktigt.

I morse började jag sju och då måste man ju upp väldans tidigt. Sover dåligt när jag börjar tidigt. Är rädd att försova mig och vaknar stup i kvarten och kollar klockan. Exakt vad som skulle vara så fruktansvärt OM jag skulle försova mig vet jag inte riktigt. Allt hänger ju inte på mig precis. Jag har ju inte nåt jätteansvarsfullt jobb direkt, vilket är väldigt skönt. Tråkigt om man skulle vara typ pilot eller nåt och försova sig så allas plan blir försenade. :)

Ikväll lagade jag sista rätten av förra veckans Linas matkasse. Helstekt färskostsfylld kalkon med ugnsstekt potatis och gurksås blev det. Jättegott! Barnen föredrog dock bearnaisesås till som vi så smidigt har på flaska i kylen som man kan ta till när begäret blir för stort. :)



Nu tar vi en paus på några veckor för att åter försöka äta ur frysen innan vi fyller upp den igen. Gjorde förresten inte alla maträtter. Fiskpinnarna av sejfilé verkade alltför jobbiga så sejen får nog bli fisksoppa i stället. Himlans gott och smidigt om man gör den där klassiska med räk/kräftost.

             Nu har jag haft min egentid och kroppen värker av trötthet så nu blir det hopp i säng!


                                

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar