lördag 8 oktober 2016

Nya böcker på McDonalds.




                                                                      Hej, svejs!

Hur har ni det? Här är det mörkt, kallt och blåsigt. Nog det värsta vädret jag kan tänka mig. Fryser ända in i märgen!!

Vi var ute en sväng på förmiddagen. Med bilen alltså. Är inte UTE frivilligt precis. Bara in och ut till bilen räcker bra. Vi åkte först till en favoritbutik som säljer begagnade barnkläder och fyndade två klänningar, en fleecetröja och ett par UGGS. Oklart om de är äkta, dock. Hon i affären visste inte men trodde att de var det. Och visst, det är ju äkta mocka och loggan ser bra ut, men jag tror ju att det finns välgjorda kopior?

Hur som helst så tänker jag att de är varma och sköna och kostade bara en hundralapp. Var får man ett par varma skor/stövlar för en hundring? Tyvärr var de för stora för Isan nu så de får vänta i garderoben på att fötterna ska växa.

Efter att vi fyndat färdigt åkte vi till LIDL. Tycker det är kul att gå där för jag gör det så sällan. Vi har inget LIDL jättenära där vi bor så det faller sig inte naturligt att åka dit på nåt sätt. Vi skulle bara ha lite mjölk, som det brukar heta, men kom ut med två fullproppade kassar mat. Vi köpte köttbullar, potatisbullar, wokgrönsaker, frysta bär, frysta vitlöksbaguetter m.m. Massor av bra och ha grejer till frysen. Och så köpte Isabelle en Pretzel och jag en bagel.

Vi har ju varit i USA tre gånger men jag har aldrig ätit en Pretzel förut. Det är som en stor salt kringla. Som såna där små hårda snacks fast den här är mjuk. Jättegod faktiskt. Isabelle åt sin i bilen medan vi åkte mot Mc Donalds och köpte lunch. Ska kanske tillägga att hon inte ätit frukost. Hon är helt enkelt ingen frukostmänniska så hon var jättehungrig.

På Mc Donalds köpte vi ett varsitt Happy Meal för att man just nu får med en bok. Alltså fick vi två böcker!! Vi åkte hem och åt vår lunch och sen kröp vi upp i soffan under en varsin pläd och läste bägge böckerna. Myyyys!




Isan längtar till julen och har tagit in en "julgran" på sitt rum (hennes köksstol) och slagit in paket och lagt runtom. :)

                                        Nu ska jag gå in och hjälpa henne att "göra fint"! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar