måndag 17 oktober 2016

Monday, monday.




                                                                  God kväll!

Hej och hå, idag har vi haft fullt upp! Började med en mjukstart med sovmorgon till halv nio. Isabelle rullade ur sängen i natt, ner på golvet och blev förstås jätterädd och ledsen, men gjorde sig inte illa. Vi somnade om efter en stund som tur var. Jag blev också jätteorolig förstås! Man tänker ju en massa om huvudskador som inte syns och sånt där. Det är ju en mjuk matta nedanför sängen och det är ju inte ett så jättehögt fall. Tur att det gick bra. I natt bullar jag upp hennes madrass med några kuddar så hon inte kan rulla ur.

Efter lunch åkte vi och hämtade sonen i skolan, han slutade tidigt. Jag hade bokat klipptid åt honom hos vår frisör C. När han var klar med det åkte vi till IKEA och fikade lite. Eller jag drack kaffe och barnen åt korv.

Jag småhandlade lite i förbutiken där de säljer lite mat och godis. Bl a. pepparkakshjärtan och krustader till jul! Förra julen gjorde jag krustader fyllda med ädelost och fikonmarmelad, det var såå gott!

                 

Vi gick aldrig in på själva IKEA utan åkte till Rusta i stället för att kolla på ny matta till sonen. Vi köpte en svart och vitrandig som vi tyckte borde passa, men jag är tveksam. Den är väldigt ...randig. Det gör nästan lite ont i ögonen tycker jag. Får lura lite på det den här veckan.

Köpte några doftljus från Yankee Candle med. Tre stycken för 30:- !

                                       

På hemvägen fick sonen övningsköra lite igen. Det går riktigt bra, det är bara själva starten som är lite klurig med dragläget och så. Fast än törs jag inte köra i trafiken med honom. Tveksamt om jag kommer att göra det alls?

På kvällen kom Linas matkasse med veckans mat. Den här veckan blir nog bra tror jag eller vad sägs om följande meny:

* Texmex tallrik med tortillachips
* Krämig Mac"n"cheese med rostbiff
* Kyckling med currysås och ris
* Frasiga fiskpinnar med gräddfilssås och potatis
* Färskostfylld kalkonfilé med ugnspotatis och gurkig sås

Fiskpinnarna gör man själv av sejfilé så det är inte färdiga frysta pinnar som kommer. Det allra mesta lagas från grunden vilket jag tycker är bra.





   
                               


Vill du också prova Linas Matkasse? Just nu får man prova en matkasse för endast 299:- och med koden K3213980 får man även en fruktkasse på köpet (värde 109:-). Läs mer här!

Nu väntar sängen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar