onsdag 30 september 2015

Playdate!



                                                                      Hallå!

Då var vi halvvägs genom den här veckan redan. I morse började jag redan klockan sju men det går jättebra att få med Isan så tidigt till dagis. Och på eftermiddagen fick hon ta med bästa kompisen E hem för första gången!

Vi har pratat om det tidigare men jag har tyckt att E är lite för liten, hon är ca. 10 månader yngre än min lillfis och inte riktigt van att vara utan blöja än så vi har avvaktat lite. Men idag gick det bra. Och de lekte och de fnittrade, och de ritade och dansade. De hann till och med att klä ut sig på den korta tid hon var här.

                                 Men nu vet vi att det funkar så nu blir det nog fler gånger!

                   



 I morgon är jag ledig, veckans enda lediga dag. Vi har inget inplanerat förutom att Isan önskar att vi ska ta en cykeltur. Och det kanske vi kan ordna? Har inte kollat vädret än, men om det är som idag så kan vi gott ta en sväng.

Det börjar att dra ihop sig till Halloween och jag är jättesugen på att baka något till den helgen. Jag tror att jag jobbar men det skulle vara kul att bjuda arbetskamraterna på nåt kul. Bästa bakbloggen för att hitta inspiration på är bakverk och fikastunder, enligt mig i alla fall. Hennes recept verkar supersmarriga men framför allt så är hon så skicklig på att göra söta marsipanfigurer!!

                                       
                                       Lånad bild från http://blogg.mama.nu/bakverkochfikastunder/

                                                 Jag älskar cupcaken med hjärnan på!!

              Får se om vi kan knåpa ihop nåt liknade? Nu är jag så trött att ögonen snart åker igen...
                         
                                                                   God natt!


                              

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar