tisdag 22 september 2015

Stök och bök i mitt kök!



                                                                   Gokväll!

Tisdag kväll och jag är heeelt sluuut! I morse gick vi upp i "vanlig" tid och packade Isans ryggsäck för att gå till skogen och träffa Mulle. Jag passade på att städa, plocka och dammsuga de 1½ timme jag var ensam hemma. Man måste ju utnyttja sin egentid!

När jag kom hem var det några som INTE hade städat efter sig. Grrrr....Två ugnsplåtar, ett grillgaller, ett våffeljärn stod framme på diskbänken. Det var sonen som lagat mat till sig och flickvännen samt till lillfisen. De hade ätit kycklingben (heter det så?) och pommes. I våffeljärnet hade de gjort varma dubbelmackor till mellis.

                                         

Isan hade somnat när hon kom hem så hon sov INTE när jag kom hem. Så efter att jag hade plockat undan så fick jag försöka natta Isan. Det gick inte. Hon var inte trött för fem öre.

Hon var dessutom hungrig så eftersom våffeljärnet stod framme så gjorde vi varma mackor till oss med. Jag brukar ha smör, fransk senap, skinka och ost på mina. Man får vara lite försiktig med senapen för den är stark, Sen lägger man det på två rostbröd och grillar dem i våffeljärnet. Hur smidigt som helst!

Strax efter nio så somnade hon i alla fall och jag ska nog också gå och snusa snart. I morgon jobbar jag samma tid så sonen ska hämta fisen i morgon med. Snällt av honom! Sen jobbar jag bara torsdag och sen är jag leeedig!! Lååångledig! Jippie! Ska förmodligen göra något i helgen som jag funderat på ända sen i vintras!

                           

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar