söndag 27 september 2015

Helgen som gick!



                                                                    God kväll!

Ja, de här tre lediga dagarna gick alldeles för fort. I fredags var det ju kalas hos min brorsdotter som fyllde åtta år samt lite shopping på dagen.

Igår åkte jag med mamma och Isan till Karlstad och hälsade på moster och kusinerna. Det blev ett ganska späckat schema eftersom det skulle hinnas med så mycket som möjligt. När vi kom blev vi bjudna på lunch, kyckling i en underbar sås på soja, sambal oelek, creme fraiche och grädde. Till det serverades ris och en god sallad.

Efter maten  gick vi en promenad till en lekpark i närheten, det var ju så härligt väder! Och tänk att jag fortfarande hittade?! Sist jag var i den lekparken måste ju vara typ 35 år sen! :) Men vi var så ofta i Karlstad när jag var liten så det sitter väl i ryggmärgen.

På eftermiddagen åkte vi till min kusin L som driver en butik som säljer framförallt soffor men även lite annan inredning. Han hade kunder så vi hejade bara och bytte några ord.

                                               

                                               

 Efter det gick vi till en Second hand butik som låg alldeles i närheten. Den var pytteliten och de hade inget särskilt där men däremot så träffade vi min mosters bästa väninna som var där med sitt barnbarn! Hur konstigt var inte det? Man skulle kunna tro att de hade bestämt träff där men så var det inte. Och såå litet är ju inte Karlstad så det var ännu ett sånt där märkligt sammanträffande som brukar hända mig och folk omkring mig.

Jag köpte i alla fall ett litet salt och pepparkar i pressglas på en liten silverbricka som var i ministorlek. Perfekt till Isans rum när hon bjuder på mat därinne.

Innan vi åkte hem tog vi en tur till Blomsterlandet bara för att kolla lite och sen åkte vi tillbaka till moster och fikade. Då slöt även min äldsta kusin A och kusin K med sina söner upp. Hennes söner har jag nog inte träffat sen de var små, minns inte när faktiskt men nu var de 14 och 19 år!!! Vi satt och pratade i några timmar innan det var dags att bryta upp. Vi ville hem innan det blev mörkt och så ville jag hinna äta middag med sonen och hans flickvän.

                               Sammantaget en mysig dag som det borde gå att göra oftare.


                                


Idag har vi inte gjort nåt speciellt, mest tvättat och småplockat lite. Jag tvättade en ljus tvätt i fredags och när jag plockade ur den så hade det uppstått rosa fläckar här och där!! Jag förstår inte VAR det kom ifrån?? Tack gode Gud för Klorin säger jag bara! En helvit klänning med rosa fläckar blev helvit igen och sonens favorit linne blev vitt med svart tryck igen - utan rosa fläckar. Jag fick doppa en tops i Klorin och dutta på fläckarna och de gick bort!

De andra kläderna får jag ha rosa fläckar på för de kan jag inte dutta Klorin på. Tur att det inte var några värdefulla kläder i alla fall, mest slit och släng. :)

På eftermiddagen tog vi en promenad med vagnen, mest för att köpa mjölk och middagsmat, men det var så skönt ute att vi gick en halvtimme till. Bäst att passa på!


                                       


I morgon har jag tagit semester! Skönt! Egentligen börjar jag kl. 6 men inte i morgon alltså! :)

                                                                   God natt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar