onsdag 16 september 2015

Ingen smoothie utan banan!


                                                            God morgon onsdag!

Ledig idag med. Vilken LYX! Tycker det är så mysigt när jag kan gå upp med bägge barnen och äta frukost tillsammans med dem. Idag improviserade jag ihop en smoothie eftersom vi inte hade de vanliga ingredienserna hemma, dvs. bananer och vaniljyoghurt. I stället tog jag ett paket frysta hallon, ca 3 dl. turkisk youghurt och 1 dl. havregryn. Sen spädde jag ut det med juice tills det gick att dricka med sugrör. Det blev sådär. Lite väl syrligt om ni frågar sonen.

Vi åt äggröra också, bägge barnens favorit. Och det går ju så fort att göra. Och nyttigt är det med! Bästa frukosten!

Idag ska jag och Isan åka till Erikshjälpen med några kassar. Jag rensade ur sonens garderob igår på gamla spel och pussel som ingen av oss vill spela eller lägga längre. Förutom Isan då. Jag hade plockat ur ett LEGO spel som var aptråkigt, men hon tyckte det såg jättekul ut så nu håller hon på och leker med det. Arrgghh. Jag vill ju rensa!

           

                 Nu tänkte jag att vi skulle ta ett skönt bad om hon kan slita sig från sina LEGO bilar?

                                                                  Ha en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar