söndag 13 september 2015

Bilder från bröllopet!



                                                                 God morgon!

Tack och lov för att man har lagt ner det där med alkohol! Jag kände mig ändå lite bakis när jag vaknade i morse. Och jag var ändå en av de första som bröt upp igår kväll. Jag var nog hemma vid halv ett och sen satt jag och pratade lite med sonen och hans flickvän innan jag kröp ner i sängen där Isan redan låg och sov.

Jag skjutsade hem dem från bröllopet vid halv sju och sen åkte jag tillbaka till festen. Barnen gick till pizzerian och köpte mat och sen hade de lite lördagsmys. Det hade funkat hur bra som helst.

Festen som hölls inne på Sommarros värdshus var väldigt fint anordnad. Det var fem långbord och vi var ca 60 gäster. Det var så vackert dukat med blommor och ljus som självklart var matchade med brudens bukett.

Vi bjöds på en utsökt buffé med lax, rostbiff, fläskfilé och kycklingfilé på spett. Till det fanns det potatisgratäng, sallad, grönsaker, bröd och goda såser. Till efterrätt var det kaffe och kladdkaka.

Men bröllopet då? Jättefint! Och ovanligt tyckte jag. Enkelt men med mycket känslor. Jag har aldrig sett kapellet i Sommarro förut men det var jättefint. Efter en timmes minglande med bubbel och snittar så kom brudparet upp för en stentrappa och gick mot kapellet . Först gick brudnäbben E och strödde ut rosblad. Ringbärare var äldste sonen V. Även J var på plats.

Vigselförrättaren höll ett trevligt och personligt tal om brudparet innan hon förklarade dem som man och hustru. En av brudens kusiner sjöng en sång, vilket även brudgummens bäste vän som även var toastmaster, gjorde. Han sjöng "Somebody" av Depeche Mode. Och det gjorde han med bravur! Jättefint! Tydligen hade min bror sjungit den på hans bröllop, så han återgäldade det nu.

Efter vigseln var det dags för kaffe och bröllopstårta vilket vi intog i ett gigantiskt partytält. Så fint dukat med rönnbär och blommor från samma färgtema som brudbuketten. Även servetterna matchade (såklart :) ).





Isan äter snittar på röda mattan!


Vacker kakelugn!





Tårtan var jättegod! Sockerkaka fylld med hallonmousse och chokladmousse. Vit sugarpaste ovanå och blommor i orange och rosa. Japp, samma färger som buketten! Familjen som är ovanpå tårtan hade bruden knåpat ihop själv på beställning av dottern!! Fint!

Allt var jättetrevligt och fint och jag tror att brudparet var mer än nöjda!

Nu väntar vardagens bestyr igen efter en dag i kärlekens tecken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar