torsdag 10 september 2015

En tidig kväll.



                                                                God kväll!

Lååång dag idag. Lämnade lillfisen kvart i sju och hämtade henne klockan fem. Först till dagis och sist därifrån. Inte kul.

På kvällen var det föräldramöte på sonens nya skola vilket jag gärna hade gått på men jag hade tyvärr inte möjlighet till det. Ibland känner man sig otillräcklig som förälder. :(

Idag stod pasta på menyn i Linas matkasse. Och snabbt skulle det gå enligt receptet. Snabbt enligt mig är snabbmakaroner och felix frysta köttbullar. Det är det inte enligt Lina. Nu skulle man göra sin egen tomatsås genom att hacka en gul lök, fyra vitlöksklyftor och sex tomater. Sedan skulle det puttra med övriga ingredienser medan pastan kokade. Och ja, då hann Isan somna i soffan. Utan mat i magen och med smutsiga dagiskläder på sig.

 Jag hade dessutom spolat upp ett bad som vi skulle ta efter maten, men jag fick bada ensam.


Tröttsmurf.

Får se om hon vaknar senare ikväll/natt och är hungrig? Vi ska upp sex i morgon bitti också, men i morgon slutar jag åtminstone klockan tre.

Sen är det helg!!

Länge sen jag längtade så efter ledighet? Det känns som en evighet sen jag hade semester men det är precis fyra veckor sen vi var på Mallorca. Idag är jag lite avundsjuk på min arbetskamrat U som åker till Kreta på lördag och Isans dagisfröken ( jag vet att det heter pedagog och förskola :) ) som åker till Kos i morgon bitti! Jag vill också åka! :)


Men nu njuter vi av det fina vädret i Sverige och ser fram emot 
the Big Wedding på lördag!

Trevlig kväll!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar