torsdag 17 september 2015

Gofrulle!



                                                             God morgon!

Idag har vi haft "sovmorgon". Jag halvsov tills klockan var kvart i åtta innan jag släpade mig upp. Då hade Isan legat i min säng i 1½ timme och kollat på barnprogram, så det var ingen riktig sovmorgon.
Sonen hade beställt ägg och bacon till frukost eftersom han började senare så det var bara att gå upp och ställa sig vid spisen. Själv har jag svårt för bacon till frukost. Föredrar yoghurt och müsli. Godaste müslin kommer från Willys, Garant Müsli med frukt, nötter och frön!

                                   

Igår åkte vi till Erikshjälpen för att lämna in några kassar med gamla spel och pussel som bara står och tar plats. Det visade sig att det var ½ priset i hela butiken! Det var sjukt mycket folk där och jättelånga köer. Och utplockat. Isan hittade lite krafs fina paljetter och pärlor som hon ville ha, och jag köpte två fina böcker till henne. De kostade 5:- styck! Till mig själv hittade jag ingenting. Lika bra det. Jag vill ju som sagt rensa!

Nu är det dags att göra sig i ordning. Jobbar kväll. Och idag åker min kollega B till spanska kusten. Jag skulle kunna tänka mig att göra detsamma. Här regnar det.  Ha en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar