måndag 21 september 2015

En oväntad nattgäst.



                                                               Hej, hej!

Måndag och ny vecka! Vi har haft en nattgäst här hos oss i helgen! Nämligen min svärmor! Det var inte planerat utan det kom lite som en överraskning. :)

Tanken var att hon skulle vara barnvakt på lördagen medan jag jobbade men sen fick jag ett SMS precis innan jag slutade att jag skulle ringa upp henne. Då visade det sig att hon fått punktering på bilen och fått hjälp av min svåger att byta däck till reservdäcket. Med det däcket rekommenderar de att man åker max åtta mil och inte mer än 50 km. i timmen. Eftersom hon har sju mil hem och inte ville åka så sakta ända hem, med risk att det skulle hända något mer efter vägen, så bestämde vi att hon skulle övernatta två nätter till hon kunde åka till en däckverkstad på måndagen.

                                       

Och det har varit jättetrevligt! På lördagen satt vi uppe och pratade till klockan var elva. På morgonen tog vi långfrukost och sen åkte jag och jobbade några timmar medan hon var hemma med lillfisen.  Och igår hade vi ungefär samma upplägg, vi satt och babblade över en ostbricka till det blev sent. Mysigt! Det är ju inte ofta man får tid att umgås sådär på tu man hand.

I dag har vi varit lediga och efter långfrukost, igen, så åkte svärmor iväg och fixade bilen och jag och Isan åkte upp till biblioteket och lämnade tillbaka några böcker. Nu lånade vi inga för jag tycker knappt vi hinner läsa dem förrän det är dags att lämna tillbaka dem.

Efter det åkte vi till Citygross och handlade lite smått och gott. De hade fingervantar till Isan för 10:- så det bunkrade vi. De har en förmåga att försvinna lite då och då. Sen gick vi in på Rusta och bara kollade lite. Jag hittade bodymist från Benetton för bara 49:- De luktade ljuvligt! Jag tycker att det är fräschare med en mist än en parfym som lätt blir tungt och ger huvudvärk. Det blev en med vattenmelon och en med mango.

                                                                    
                                                                     

                                          Nu ska vi måla med vattenfärger! Hej, svejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar