tisdag 15 september 2015

Mulle och Mammografi.



                                                               God kväll!

Ledig idag! Skööönt! Fick dock inte dra mig i sängen i morse då sonen har något svårt att ta sig ur sängen på mornarna och det gäller för mig att stå där med piskan. Dessutom skulle lillfisen på Mulle på morgonen, trots spöregn. Jag lockade med mys i sängen men hon var stenhård. Mulle och matsäck skulle det va!

Sonen mådde illa på morgonen och ville inte ha någon frukost. Efter en dusch så släpade han sig ut mot mopeden där han sedan kräktes!! Han kom in igen och kräktes lite till och så gick han och la sig och vilade en stund.

Jag gjorde smoothies till frukost och han fick i sig en sån och så tog han en buss till skolan efter någon timme. Jag misstänker att han sover för lite eftersom jag inte har så bra koll på det där med hans sovvanor. Själv brukar jag försöka släcka senast vid elva men han brukar vara vaken längre. Frågan är bara hur mycket längre? Han säger att han är uppe till tolv, men det kanske är önsketänkande?

                                                 

Äppelkakan som jag bakade i söndags var tydligen väldigt god i alla fall. Han och kompis H hade ätit äppelkaka på kvällen efter middagen, och sen hade han smällt i sig resten själv senare på kvällen!! Och han som påstod att han inte gillade mandelmassa??? Det blir till att baka en till då.

Jag och Isan har uträttat några ärenden idag på eftermiddagen. Först åkte vi för att fixa en extranyckel, men det gick inte. Det ska tydligen föreningen göra? Får höra med ordföranden. Sen åkte vi och framkallade kort från bröllopet. Både pappa och moster ville ha kort för deras kameror hade strulat under vigseln. Dessutom tänkte jag skicka några bilder till min morbror som skulle ha varit med på lördagen men i stället blev inlagd på intensiven för att han drabbats av en sjukhusbakterie!

Efter fotoaffären åkte vi till sjukhuset där det var dags för mammografi. Fy tusan vad ont det gör! Rena tortyrredskapet! Tur att det är över hyfsat fort och att det inte är så ofta man går. Och det är ju jättebra att man får göra det givetvis, men ont gör det!!

                                                          

När vi kom hem så softade vi bara sen. Läste lite Bamse och lagade middag. Idag blev det nån afrikansk gryta från Linas matkasse, med lamm och russin i . Cous cous och yoghurt till det. Helt OK, men inget jag kommer göra igen. Vi tar en paus nu från Linas i och med att mannen är i Norge. Det blir helt enkelt för mycket mat till oss. Isan äter ju inte så stora portioner och sonen är ju hos flickvännen titt som tätt och jag tycker inte det är kul att äta samma mat tre dagar på raken.

Nu ska vi äta ur kyl och frys ordentligt innan vi fyller den igen. Vet knappt vad jag har där inne.

Nej, nu måste jag ta krafttag med Isans nattning. Den har pågått i snart en timme. Gah! Varför sover hon inte??
                                                                  Hörs i morgon!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar