torsdag 3 september 2015

Billig eller dyr byrå?



                                                                         Hej!

Nu blev det ett sånt där hopp igen på några dagar. Men till mitt försvar så började jag kl.sex både i måndags och igår. På tisdagen jobbade jag kväll. Jag hinner tyvärr inte med så mycket annat än jobbet och det husliga då. Och knappt det.

Idag är vi i alla fall lediga och Isan fick upp mig tidigt i morse, redan före sju. Vid halv åtta gick jag upp och kollade om sonen hade gått upp. Det hade han inte för klockan hade inte ringt!! Inte första gången om man säger så. Medan han duschade gjorde jag i ordning äggröra till bägge barnen och en smoothie till mig.

Min mixer har ju gått sönder men jag använde stavmixern. Det går ju bra det med, men jag ska nog köpa mig en ny mixer för jag tycker det är smidigare faktiskt. Idag hade jag i frysta hallon och blåbär, en banan, lite hallonkvarg utan socker samt vaniljyoghurt. Den blev helt fantastiskt god! Jag fick dela med mig av den till Isan till mitt förtret. :)

Nu har jag tvättat två tvättar, tömt diskmaskinen och plockat lite så nu tänkte jag att vi skulle åka ut till Marieberg en sväng. Tänkte kika in hos min gamla ärkefiende Rusta för att köpa nya glas. Jag har letat lite grann efter nya eftersom vi börjar få lite dåligt med vanliga dricksglas. Det har gått sönder nåt då och då och nu har vi typ 5-6 st. olika. Inte snyggt.

Dessa har min svägerska köpt och jag tycker de är snygga. Ren och enkel design, och dessutom stapelbara vilket är ett krav.

                                        

                                  Vi ska dessutom åka till Blomsterlandet och till Jysk! Kul!

På Jysk ska vi titta efter en hallbyrå till alla vantar och mössor som ligger och skräpar i en korg på golvet!! Jag har sett en som verkar helt OK.

                                                        
                       Den kostar bara 375:- vilket man nog få anse som ett kap om den är fin.

Hos MIO finns en liknade med betongskiva längst upp samt en liten låda. Mycket fin. Vi har ett likadant avlastningsbord i vardagsrummet. :) Den är dock lite dyrare. 1795:- får man punga ut för om man hellre vill köpa den.

                                                  
                   Det från Jysk får nog duga till oss. Men jag måste förstås titta på det först.

Nu kommer mannen hem. Tror vi ska åka iväg och äta lunch idag. Jag har ju massor med kuponger från restaurangchansen kvar som helst ska användas innan giltighetstiden går ut!

                               Ska försöka hinna in senare och berätta om dagen! Må så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar