söndag 30 augusti 2015

Möhippa och Noramarken!



                                                                         Hej!

                                                               Long time no see...

Förlåt. Har varit upptagen hela veckan känns det som. Hur många timmar har ni på era dygn? För mig känns det som det fattas ett par. Minst.

I veckan som gick jobbade jag få dagar men ganska långa. Var ledig på fredagen och då gjorde vi väl inget särskilt, men tiden går ändå?

Igår var det möhippa för svägerskan som gifter sig med min lillebror om två veckor!! Där kunde man ha varit med ända från klockan åtta på morgonen om man ville men det gick bra att sluta upp senare också, vilket jag gjorde.

J hade blivit "kidnappad" vid halv åtta och sen hade de ätit frukost, lärt sig dansa Ragga, haft picknick i Stadsparken med gymnastikuppvisning av J i sin fina dansdräkt à la 80-tal. Efter det fick hon åka och göra fina naglar och sen var det middag ute hos en av J:s bästa kompisar K.

Hon bor i ett fantastiskt hus på landet med en fantastisk trädgård som rymmer både pool och SPA-bad. Där kunde den som ville hoppa i för solen sken ju och det var jättevarmt!

Efter lite champagne och tilltugg gjorde de som behövde sig i ordning och så åt vi en trerättersmiddag som K stått och gjort. Den vita chokladmoussen var helt suveränt god.  Måste jag göra!

Vid 22 svängde det upp en vit limousine som körde de som var partysugna in till stan för att dansa på Strömpis. Jag var dock så tråkig att jag åkte hem. Körde dessutom. :o)

Här kan du se bilder från gårdagen samt titta på K:s fina hus!

Och det ångrade jag inte idag när Isan kom in till mig vid sjutiden som vanligt. Hon är ju så rar att hon inte väcker mig utan nöjer sig med att krypa ner under täcket och kolla på barnprogrammen.
Vid halv nio gick vi upp och strax före lunch åkte vi till Nora och gick på Noramarken.




Isan var så uppspelt över att få åka karusell men när 
kom dit fegade hon ur. :)





Se, men inte äta!! 
Jodå, det har vi gärna gjort men vi hade redan
köpt Wienerbröd!



Efter en promenad ner till sjön åt vi lunch på 
pizzerian Fontana. 

Alla var jättetrötta när vi åkte hem av någon anledning och Isan somnade till och med i bilen!

Och hungriga har vi inte heller varit förrän nu. Jag har gjort ett recept från Linas matkasse, kryddiga järpar med bulgur, fänkålssallad och dillyoghurt. Det ska smaka bra. Hoppas jag.

I morgon bitti börjar jag sex! Ingen mjukstart på veckan precis. Trevlig kväll!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar