måndag 24 augusti 2015

Nya träningskläder från H&M!



                                                                  God kväll!

Ledig idag. Och med betoning på leeedig! Vi har inte gjort många handtag idag precis. Efter frukost satte jag Isan i vagnen och gick in till stan för att lämna tillbaka några biblioteksböcker som precis gick ut. Vi lånade med oss några nya och gick hem igen. Det tog exakt ½ timme att gå från oss till bibliotetet! En perfekt runda på en timme alltså. På hemvägen blev det mer att vi strosade lite dock. Hittade en cykel och gångbana som jag inte gått förut och en fin lekpark där vi stannade en stund.

Efter en snabb spagetti och köttfärssås till lunch så läste vi alla böckerna som vi lånat och sen tittade vi på film. Isan har verkat trött idag och nyst några gånger. Funderar på om hon börjar bli snuvig? Hon började ju på dagis i torsdags och det brukar ju vara startsignalen för höstens förkylningar.

Igår beställde jag träningskläder! Ja, ni läste rätt! Träningskläder! Jag har inga träningskläder och känner att jag vill ha några fina/sköna när jag ska promenera till jobbet eller i skogen. Det blev några enkla baskläder från H&M för en billig peng. Det var dessutom 10% rabatt igår.

                           
                                         En mysig fleecetröja för kalla mornar och kvällar
                            
                                                             Ett löst sittande linne
                               
                                     Ett par leggings med hög midja som lyfter och formar

Hoppas nu att vädret är hyfsat framöver så man inte "måste" ta bilen. Jag vet att det inte finns något dåligt väder osv. men jag är ju lite bekväm av mig! :)

På kvällen kom Linas matkasse. Den här veckan var det otroligt mycket grönsaker med. Det fick inte ens plats i grönsakslådorna. Skummade igenom recepten och de verkade bra. Blomkålssoppa med avocadowrap lät riktigt smaskigt! Men det blir inte förrän på torsdag jag får laga första receptet. I morgon och på onsdag jobbar jag kväll och då "lagar" mannen mat.


                                                       


Idag fick jag veta en hemsk, hemsk sak. En av våra grannar har dött. Han dog medan vi var på Mallorca förra veckan. Det känns fruktansvärt. Isan brukade alltid prata med honom när han gick förbi altanen och han stannade alltid och lyssnade på henne. Vi bytte också några ord då och då som man gör med vissa grannar, han var väldigt trevlig. Träffade honom till och med när vi var på väg ut med väskorna till bilen då vi skulle åka till flygplatsen. Och nu är han död! Han blev bara 52 år!! Det är ju ingen ålder???

Vi skulle nog inte märkt nåt på ett tag om det inte vore för dödsannonsen i tidningen idag. Vi blev nog väldigt chockade både mannen och jag och väldigt illa berörda. Jag kan inte ens föreställa mig hur det är för hans fru? Vilken fruktansvärd chock det måste vara?!

                                                                    Vila i frid B.

                                               

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar