söndag 23 augusti 2015

Tillbaka till vardagen.



                                                             God morgon söndag!

Som ni säkert förstått så är vi hemma i Sverige igen sedan några dagar, men det har varit - och är - intensivt efter en resa. Mycket att ta hand om, packa upp och tvätta och handla och sånt. Dessutom började jag jobba i torsdags. Puh!

Vi landade två på natten och åkte direkt hem (givetvis) så vi kom väl i säng vid tre. Men Isan som hade sovit på planet var inte supertrött utan skulle greja med sina gosedjur som hon inte träffat på en vecka! Alla skulle sova i sängen och hon fixade och donade ända till halv fyra då jag bestämt fick säga ifrån att det skulle släckas!

Klockan åtta ringde alarmet eftersom jag hade bokat klipptid kl. 10. Bah. Jag var så sjukt trött, snoozade 20 minuter innan jag masade mig upp och tappade upp ett bad och gjorde kaffe.

                                                     

Fick liv i Isan vid halv tio och var i tid hos C en halvtimme senare. Och nu har jag klippt av mig håret! Ungefär två dm. fick falla till golvet och nu har jag en längd som går till axlarna. Vet inte om jag trivs än för jag har inte riktigt hunnit känna efter, men håret känns mjukare och ser blankare ut. Sonen tyckte att det var supersnyggt och fotade till och med mig för att skicka till flickvännen!! :)

Bra betyg!

Och nu är det min jobbhelg. Lite kul ändå att träffa kompisarna efter sommaren. Och Isan har börjat på stora avdelningen på dagis! Stora tjejen!

Ikväll ska vi hem till mannens systerson W som fyller 18 år!!! Om inte mannen är sjuk förstås? Han sa igår att han kände sig sjuk och hade ont i halsen. Får se hur det utvecklas? Vill inte att jag och Isan blir smittade!!!

                                                 

                    Nej, nu ska vi äta lite frukost och ta ett bad. Sen till jobbet! Ha en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar