torsdag 6 augusti 2015

Ett märkligt ekipage.

 

                                                                      Hallå!

Shoppingen i Marieberg gick sådär. Vi började på IKEA eftersom Isan var sååå hungrig och ville absolut ha en varmkorv till lunch. OK, vi köpte korv till henne och väntade på att hon skulle äta upp den. Och väntade och väntade. Efter 20 minuter var korven äntligen uppäten och då ville hon gå i på barnpassningen de har där. Toppen, tänkte vi, då kan vi gå i lugn och ro och så får vi väl äta själva då.

                                                  

När vi kom till restaurangen var det så lång kö att den nästan gick till barnavdelningen som är strax innan. Och eftersom mannen var superhungrig så bestämde vi att vi skulle äta någon annanstans där de har buffé. Alltså fick vi gå och hämta Isan igen. Hon var inte jättenöjd över det.

Vi åkte över till Mariebergs köpcenter och åt på restaurangen ovanför rulltrappan och det var helt OK. Jag åt panerad fisk med kokt potatis och mycket grönsaker. Måste ju vara lite nyttig nu! Tog ingen kaka efteråt!! :)

När vi hade ätit åkte vi ner och Isan fick leka vid "lekparken" medan jag gick till Indiska. Mannen fick vänta med Isan. På Indiska hittade jag ingenting alls. Provade en klänning men den var egentligen inget särskilt och då hoppade jag över det hela. Vill ju inte köpa bara för att jag måste ha nåt. Efter Indiska gick jag in på Esprit och där hittade jag faktiskt en klänning på REA och en kortärmad topp som jag ska ha till shorts.

Tordes inte pröva mannens tålamod efter det utan gick och hämtade dem och sen åkte vi hem. Man ska inte ha med man och barn när man ska shoppa kläder och därför blir det mest att jag shoppar på nätet. Smidigast så.

         


Idag har vi haft en jätteknasig dag. Sonen sa härom dagen att han behövde klippa sig och med den framförhållningen så får det ju bli drop in nånstans. Vi kom på att vi skulle gå till vårt närmaste centrum där de dessutom har en cykelaffär och då kunde vi ju passa på att ta med hans cykel som krånglar.

Sagt och gjort. Isan skulle prompt åka sparkcykel och eftersom det är bra att hon rör på sig så fick hon det. Tog dock med sittvagnen i fall hon skulle bli trött. Så där kom vi, jag med en tom barnvagn, sonen släpandes på en trasig cykel och så Isan på sparkcykel. Halvvägs framme orkade hon inte cykla längre utan då fick jag lägga cykeln på styret till vagnen och köra henne. Som jag misstänkte.

Hos frisören var det fullt och hon kunde inte ge någon klipptid idag, och cykelaffären var stängd och hänvisade till cykelaffären på öster. Frisören kollade hos deras kollegor, även de på öster och de hade tid om 20 minuter. Så vi tog den trasiga cykeln, vagnen men Isan i och sparkcykel över och gick dit. Det är inte så långt mellan, det tog kanske en kvart och vädret var ju strålande så det gjorde ingenting alls. Sonen höll dock på att svettas ihjäl eftersom han hade tagit på sig en STICKAD TRÖJA till shortsen!

Eftersom klockan blev så mycket så kom jag då på den briljanta idén att ringa efter mannen som fick möta upp oss på Österplan med ett linne till sonen och så kunde vi äta lunch tillsammans efter klippningen.

När klippningen var färdig och sonen ombytt gick vi således till restaurang Engelbrekt som ligger precis mitt emot Bengans cykel och sport! Först lämnade vi in cykeln och sen gick vi över och åt. Sonen beställde Kebabtallrik, jag och Isan "delade" på en pizza (hon fick bestämma mat) och mannen åt fläsknoisette med stekt potatis och två goda såser.



Det var jättestora portioner och maten var jättegod! Tyvärr började Isan att känna sig dålig och fick inte ner någon mat. Hon åt bara några majskorn och drack lite vatten, snuppan. Efter maten gick sonen till flickvännen, jag och Isan promenerade hem och mannen uträttade några ärenden.

På vägen hem stannade vi vid Totteparken och gungade lite men efter en stund fortsatte vi hemåt. Isan kände sig fortfarande inte bra och nu här hemma har hon kräkts och nu sover hon på golvet här i vardagsrummet. :(
Vet inte vad det kan vara? Kanske ätit eller druckit för dåligt idag eller så har hon blivit för varm? Eller så är hon magsjuk? Det visar sig väl. Bara alla är friska och krya till på tisdag!

Ikväll får det bli en pastagratäng med kyckling till middag. Kollade igenom kyl och frys och googlade fram ett recept. Längtar efter Linas matkasse! Nu ska jag slå in paket. Pappa fyller år i morgon! Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar