söndag 6 september 2015

Vad ska vi äta i kväll?



                                                                   Hallå!

Nu har jag jobbat hela helgen och det har gått bra, så nu var det gjort. Skönt. Bara kvällen i morgon också och sen är jag leeedig! Jippie!

Mannen drog iväg till Norge i morse så jag skjutsade Isan till mina föräldrar så hon kunde vara där över dagen. Hon ville åka hem igen sa hon med en tår i ögat, pluttan. Inte kul. Men det hade förstås gått jättebra när jag väl hade åkt. Hon hade pysslat i sin pysselbok och lekt med leksakerna på brorsans gamla rum. När jag kom hade hon fullt upp med att snurra mormor och morfar i deras snurrfåtöljer. :)

Och nu ska vi försöka hitta på nåt att äta till kvällsmat! Alltid lika klurigt. Jag var sugen på våfflor med grädde och sylt, men Isan vill ha köttbullar och makaroner vilket jag inte vill. Det tänkte jag dessutom att sonen skulle göra till dem i morgon kväll. Hmm...fiskpinnar kanske? Eller falukorv?

                        

I morgon kommer Linas matkasse som en räddande ängel med recept för fem middagar framåt. Så himla skönt att ha det fixat. Det lär dock bli mycket mat till oss eftersom vi bara är två den här veckan. Men det löser sig. Jag får väl många matlådor då. :)

Ska nog passa på att försöka äta ur frysen också medan mannen är borta. Det kan vara en fördel med att bara vara vi två för då kan det bli lite restmiddagar av små skvättar som man fryst in. Jag brukar stoppa det mesta som blir över i frysen. En hamburgare, lite riven ost osv. Rätt var det är så går det år till nåt. Brukar ni spara mat och rester och vad gör ni med dem?

Nu ringde mannen. Han var halvvägs ungefär. "Bara" fyrtio mil kvar. Stackarn, det kan inte vara kul att köra den långa vägen med alla kringelikrokvägar. Och sakta måste man köra med. Norska polisen är inte snäll!

                                Nej, nu ska vi fixa nåt att äta. Fortfarande oklart vad?

                                      

                                                                               Vi hörs!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar